Ve školce s výukou šachů začali už v roce 2017. „Jsme součástí projektu, který vznikl na Mateřské škole Hornické v Ostravě u paní učitelky Ivy Chadzipanajotidisové, a poté bylo proškoleno několik učitelek. Šachy dětem neslouží jen k rozumovému poznávání a k rozvoji logiky, ale i k upevňování osobnosti a charakteru. Sama jsem vypozorovala, že se děti naučí přijímat prohru. To je pro ně velmi důležité,“ vysvětluje ředitelka Mateřské školy Klubíčko Alica Strnišťová.

Nejvíce si pochvaluje úroveň hry, kdy se děti kromě šachů naučí i podávat si ruce před začátkem a po konci hry. Herní kulturu pak vnímají už přirozeně.
Děti se šachy učí poznávat díky pohádce, v níž se líčí, jak figurky vypadají, jaké jsou jejich herní možnosti a kde na začátku hry musí stát. Šachovnice se pro nejmenší stává královstvím, kde jsou král s královnou, hrad, koně i rytíři - střelci. Děti, které ještě neumí číst a psát, pak při hře překvapí matematickými schopnostmi i logickým úsudkem.
Rozvoj dětského intelektu díky šachům definuje řada psychologických studií. Šachy mohou zlepšit matematické, paměťové schopnosti, rozvíjet logické myšlení, učí děti koncentraci, flexibilnímu plánování či umění se rozhodnout v kritické chvíli. Přispívají k rozvoji kreativity a intuice. "Praxe ukazuje, že pokud dítě začne hrát šachy již v mateřské škole, pokračuje v této smysluplné činnosti i v rámci zájmových aktivit na základní škole,“ poukázala náměstkyně ostravského primátora Andrea Hoffmannová.

Děti v Klubíčku mohou šachy hrát buď během běžného "školkového" dne, nebo v odpolední aktivitách dvakrát do týdne. Účastní se také šachových turnajů nebo příměstských táborů o prázdninách. Někdy hrají i doma, například s prarodiči. „Já hraju s dědečkem a brzo pojedu hrát šachy i do Brna,“ dodává na konci partie pětiletý talent Michal.