Službu v Ostravě poskytovala společnost Rekola Bikesharing a ukončila ji k 21. listopadu 2018. Nejoblíbenějšími a nejvyužívanějšími stanicemi byly Nová Karolina, Masarykovo náměstí, Komenského sady a Prokešovo náměstí. Denně si lidé půjčili téměř šest set kol.

Více než 16 tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců provozu ujelo přes 130 486 kilometrů. Své stojany tak do jara opustilo na celkem 58 místech 240 kol.

„V Ostravě bude systém sdílení jízdních kol pokračovat i v příštím roce. Jak konkrétně bude služba vypadat, zjistíme do pár týdnů. Aktuálně připravujeme soutěž na jejího poskytovatele. Počítáme s rozšířením obvodů, kde budou umístěny stojany i s navýšením počtu kol,“ řekla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.

Sdílení jízdních kol je plánováno v obvodech Slezská Ostrava, Moravská Ostrava a Přívoz, Mariánské hory a Hulváky, Vítkovice, Ostrava-Jih, Poruba a Hošťálkovice. Stojany zajistí město Ostrava, jízdní kola, jejich opravy, redistribuce a servis pak bude v gesci vybraného provozovatele. Míst se stojany by mohlo být až dvě stě a kol v těch nejexponovanějších měsících až šest set.

Ilustrační foto.
ČD mohou přijít o rychlíky z Brna do Ostravy. Jejich počet vzroste, kvalita ne
Ilustrační foto.
ÖBB začaly prodávat jízdenky na spojení Ostravy s Berlínem