Na konci loňského listopadu se dočkali zájemci o značkovou módu i v Ostravě, kde byl otevřen Outlet Arena Moravia.

close Outlet Aréna Moravia. Na fotografii ředitel nákupního centra Petr Leder. info Zdroj: Deník / Pavel Sonnek zoom_in „Za módními kousky tak již nemusí jezdit do Prahy, Bratislavy, Katowic nebo k rakouským hranicím do Hatí. Ostravané to mají pár minut od centra, stačí jim zajet do Přívozu,“ říká ředitel Outlet Arena Moravia Petr Leder (na snímku).

Už si zvykli vaši zákazníci na to, že za kvalitním značkovým oblečením nemusí jezdit do outletů mimo Ostravu?

Část obyvatel severní Moravy a Slezska i za tu krátkou dobu ví, co to outlet je. Že to není nic na způsob second-handu, že v outletu se neprodávají věci z „druhé ruky“ nebo několik let staré kolekce. Zákazník u nás najde vždy nové zboží, většinou se jedná o přebytky z trhu ve všech velikostech, a také speciální kolekce určené právě pro outlet, které se do běžných obchodů vůbec nedostanou. Vše se prodává za výrazně nižší ceny, celoroční sleva je 30% proti běžným obchodům, v případě různých výprodejových akcí může sleva činit až 90 %.

close Outlet Aréna Moravia info Zdroj: Deník / Lukáš Kaboň zoom_in

Jste spokojen se zatímní návštěvností?

Čísla neustále analyzujeme, vyhodnocujeme, za minulý rok ale převládá spokojenost, naše centrum navštívilo 130 tisíc lidí. Víme, že zapsat se do povědomí, vyžaduje čas, obdobné projekty se rozjíždějí i několik let.

Máte zmapováno, zda k vám jezdí i zákazníci ze Slovenska či Polska?

Velkou část tvoří Češi, Poláci a Slováci tvoří asi jednu pětinu všech zákazníků. Máme v plánu se v tomto roce zaměřit právě na oblast Polska a Slovenska. Obecně lze říci, že spádová oblast u outletů je širší než u běžných obchodních center, zhruba do 90 minut jízdy autem. A do outletů se nejezdí každý druhý den jako na obvyklé nákupy, ale třeba jednou měsíčně. Špička je většinou o víkendech, naši zákazníci mají k dispozici na 800 parkovacích míst

Jak je využívána speciální autobusová linka?

Ostravané se k nám dostanou pohodlně městskou hromadnou dopravou, linka č. 32 z Křižíkovy ulice á má zastávku přímo v areálu centra, pěšky za několik minut k nám dojdete i z konečné zastávky tramvaje č. 11 nebo od zastávky autobusů na trase Hlučín-Ostrava. Do budoucna plánujeme rozšířit dostupnost centra MHD od Hlučína, chtěli bychom to realizovat do konce letošního roku.

close Outlet Aréna Moravia. Na fotografii ředitel nákupního centra Petr Leder. info Zdroj: Deník / Pavel Sonnek zoom_in

Únor je měsíc, ve kterém téměř všechny obchody snižují ceny. Je tento trend možný i ve zdejších  obchodech, jejichž ceny jsou outletové, tedy nejméně již o 30 procent nižší?

Třicetiprocentní sleva je zaručena vždy, připravujeme Valentýnské slevy, ty budou během února pokračovat, takže ve dnech 22. až 24. února se dostaneme ke slevám maximálním. U některých značek se slevy vyšplhají až na 90 procent. A to vše z outletových cen, které jsou vždy minimálně o 30 % nižší oproti běžným obchodům.

Přibyli od otevření někteří noví nájemci, nové značky?

Jsou to například Tom Tailor, Jerem, Kennet Stret, lokální Punk Food Bistro nebo nejnověji Levi’s, do budoucna plánujeme i další rozšíření. V současnosti máme obsazenost 75 procent.

Dá se říci, o které zboží je největší zájem?

Řekl bych, že je to fashion, sportovní oblečení, džínová móda a také hračky.

Připravujete nějaké novinky na jaro, rozšíření sortimentu služeb?

Nehtové studio Vogue Nails & beauty bylo otevřeno v prosinci, na jaře chceme dobudovat dětské hřiště s průlezkami, zázemí pro cyklisty a počítáme s bike-sharingem. V plánu máme i Fashion show, kterou bychom chtěli propojit se zahájením cyklistické sezony. A stále pracujeme na zvelebení a estetizaci centra, snažíme se, aby nakupování u nás bylo pro zákazníky co nejpříjemnější.