Jeho plánovanou modernizací budou opraveny mosty, vozovka, protihlukové stěny i svodidla.

„Péče o krajské silnice je nesmírně náročný a nikdy nekončící proces. Díky tomu, že se nám na jejich opravy daří získávat také prostředky z Evropské unie, můžeme takzvané dvojky a trojky, které má kraj ve správě, kontinuálně rekonstruovat. Nyní došlo na důležitý Severní spoj v centru Ostravy, na kterém je nutné vyřešit opotřebení asfaltových vrstev, prodloužit životnost mostních konstrukcí, vyměnit výplně protihlukových stěn i část svodidla,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro finance, investice a majetek Jaroslav Kania.

Rekonstrukce se dočkají i dva mosty v Ostravě-Nové Bělé.
V Ostravě-Nové Bělé začala rekonstrukce ulice a mostů

Dodal také, že se rekonstrukce silnice II/470H týká úseku od mostu přes řeku Odru po okružní křižovatku nad ulicí Mariánskohorská, a to včetně napojovacích ramp.

Veškeré náklady byly vyčísleny na 94,5 milionu korun, z evropských zdrojů bude financováno 85 % investice, zbytek uhradí Moravskoslezský kraj ze svého rozpočtu. Stavbu provede společnost STRABAG. Rekonstrukce je naplánovaná od 3. července do 1. prosince 2023 a je rozdělena do tří etap.

Rekonstrukce P+R parkoviště na Hranečníku byla dokončena.
Konečně hotovo. Rekonstrukce P+R parkoviště na Hranečníku skončila

„Během prvních dvou etap bude Severní spoj zcela neprůjezdný. Později, od začátku října, kdy začne poslední etapa prací, bude možné používat levou část silnice, takže se auta dostanou z Mariánskohorské na dálnici. Po dobu rekonstrukce se budou postupně uzavírat i části Mariánskohorské čtyřproudovky. Tento úsek řidiči objedou po rampách mimoúrovňové okružní křižovatky, ty pak budou později uzavřeny kvůli pracím na horní části mostů. Věřím, že tato rekonstrukce nezpůsobí nějaké větší potíže, prosíme řidiče o trpělivost,“ konstatoval závěrem náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka.