VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Severní spoj: Ledy se konečně daly do pohybu

O Severním spoji v Ostravě-Porubě se mluví už desítky let. Věci se konečně daly do pohybu. Město už zpracovává investiční záměr, se kterým chce oslovit investory.

21.3.2014 2
SDÍLEJ:

Severní spoj je už z jedné části hotový. Spojuje ulici Mariánskohorskou s dálnicí D1. Důležitá část, která by ho protáhla až do Poruby, však stále chybí.Foto: Deník/Miroslav Kucej

O Severním spoji, který by zásadně ulehčil dopravě ve městě, se mluví už od osmdesátých let. Nejcitelněji jeho absenci Ostravané pocítili při rekonstrukci Svinovských mostů.

„Severní spoj, který by spojil Porubu s dálnicí, je společně s prodlouženou Rudnou nejzásadnější stavbou na území obvodu. Prodloužená Rudná se už staví a Poruba věří, že se podaří pokročit i v případě druhé stavby," řekl již dříve mluvčí Poruby Martin Otipka.

Dodal, že k napojení na dálnici stačí vybudovat „jen" několik kilometrů silnice, která by výrazně ulehčila dopravě v celé Porubě a pomohla i životnímu prostředí, protože by značnou část dopravy svedla mimo území obvodu.

Seženou investory?

Téma Severního spoje se aktivně řeší od nového tisíciletí. Město v těchto měsících pracuje na investičním záměru téměř dvoumiliardové stavby.

„Odbor dopravy zadal firmě Dopravoprojekt zpracování investičního záměru. Ten běží zhruba od konce roku a měl by být dokončen letos v květnu. Chceme jej totiž použít jako podklad pro oslovení investorů a dotačních zdrojů," přiblížil Deníku náměstek ostravského primátora pro investice Jiří Hrabina.

Dodal, že přestože je Severní spoj krajskou stavbou, budou hledat i další dotační zdroje, ať už z ministerstva dopravy nebo evropských fondů.

Severní spoj vychází z původní silniční koncepce státu a Územního plánu města Ostravy ještě z konce osmdesátých let minulého století, ale následně se funkčně rozdělil na dvě stavby.

Ta první byla uvedena do provozu v roce 2009. Šlo o propojení dálniční křižovatky D1 s Mariánskohorskou ulicí.

A co dál?

Hlavním plánem pro chystanou druhou stavbu, jehož podobu schválilo zastupitelstvo města, je propojení dálniční křižovatky D1 s Martinovskou ulicí v Ostravě-Porubě. „Byla schválena varianta napojení do ulice Provozní, řešená jako místní komunikace s úrovňovými kříženími," přiblížila mluvčí krajského úřadu Petra Špornová s tím, že toto napojení rozšíří význam Severního spoje také na dopravní obsluhu přilehlých ploch na západním okraji městského obvodu Hošťálkovice.

Tato varianta se navíc má vyhnout chráněnému území lesíka Turkov.

Autor: Jakub Malchárek

21.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Jaká poselství zanecháme budoucím generacím? Svůj vzkaz do truhly uložil i současný ostravský primátor Tomáš Macura.

Ostrava 2067. Vzkazy v truhle pro budoucí generace

Aleš Juchelka dnes.
1 9

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si dost podobní, mají buldočí povahy

Houbař ztratil v lese zbraň, policisté ji našli

Hůlka, košík, nůž, hadřík, případně mobilní telefon. To vše patří do běžné výbavy houbaře. Neplatí to však o jedenapadesátiletém muži z Ostravy, který si s sebou vzal i legálně drženou zbraň, s níž vyrazil na Opavsko.

Před ostravským soudem stojí další exekutor. Měl zpronevěřit 14 milionů

Peníze od dlužníků sice dokázal vymoci, pak si je ale podle žaloby nechával pro sebe.

Vítkovice se zadrhly, Třinec se drží na špici

První čtvrtina základní části hokejové extraligy patří minulosti. Ostravané se nemohou vymanit z krize, Slezané si hlídají umístění mezi elitou.

Devětadvacetiletá zlodějka másla skončila ve vazbě

Žena, která ukradla v jednom z ostravských obchodů pět balení másla v hodnotě 300 korun, putovala nejprve do policejní cely.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení