Když se letos v létě začalo stavět oplocení kolem Rudné ulice nedaleko sjezdu do Radvanic, mnozí řidiči se domnívali, že opatření souvisí s plánovaným zvýšením rychlosti v tomto úseku. To ale následně Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) popřelo, navíc podotklo, že zvýšení rychlosti směrem do Havířova se neplánuje.

Výstavba oplocení v úseku Rudné ulice mezi odbočkou ke kunčické huti směrem ke sjezdu do Radvanic, a poté i druhým směrem po řeku Ostravici má zabránit výhradně vběhnutí zvěře do vozovky a možnému střetu s jedoucími vozidly. Jak se ukázalo, jednalo se o první z projektů, které ŘSD pro zabezpečení silnic v Ostravě plánuje.

Stavba oplocení, Rudná ulice, Ostrava, srpen 2023.
Ploty kolem Rudné ulice v Ostravě. Jak to bude se zvýšením rychlosti na 110 km/h

Vedle osmi kilometrů pletiva kolem Rudné ulice (obousměrně) v těchto týdnech vzniká oplocení také na zhruba třech kilometrech Místecké ulice mezi Makrem a zastávkou Dřevoprodej, na jednom a půl kilometru kolem Fryštátské ulice při vjezdu na Rudnou a příští rok má ŘSD v plánu postavit ve městě kolem silnic dalších deset kilometrů oplocení.

„Za účelem zvýšení bezpečnosti na komunikaci má Správa Ostrava v plánu v příštím roce realizovat druhou etapu oplocení kolem silnice I/11,“ popsal další záměry na Rudné mluvčí ŘSD Miroslav Mazal. Oplocení se bude stavět postupně na třech úsecích kolem Rudné ulice, a to obousměrně mezi 276. a 281. kilometrem.

Rudná ulice, Ostrava, leden 2022.
VIDEO: Konec kolonám v Ostravě? Řidiči se dočkali, Rudná se brzy otevře

„Každé zabezpečení provozu je za nás pozitivní. Kdekoli přibude plot nebo ohradníky a zvěři bude znemožněn vstup do vozovky, vytváří se řidiči čistší jízdní dráha. Obecně lze tedy říci, že dojde ke zlepšení podmínek,“ popsal pro Deník realizované kroky koordinátor BESIP pro Moravskoslezský kraj Pavel Blahut.

Z policejních informací totiž vyplývá, že počet střetů vozidel se zvěří v Ostravě v posledních letech přibývá. Zatímco v roce 2018 bylo na území města 198 nehod, loni jich bylo 252 a do konce letošního září 184, tedy téměř tolik jako za celý rok 2018 dohromady.

Vizualizace nové tramvajové trati v Porubě.
Dostavba tramvajové trati v Ostravě-Porubě: kontroverzní projekt je zpět ve hře

„Jedná se o dopravní nehody, které jsou zpracovány Policií ČR na protokol o nehodě v silničním provozu zaviněné zvěří. Tudíž v číslech nejsou evidovány dopravní nehody, které jsou zpracovány PČR na euroformulář (tyto nelze dohledat), nebo nebyly vůbec policii hlášeny a účastník si ji vyřešil sám,“ uvedla mluvčí krajského ředitelství Policie ČR Eva Michalíková s tím, že skutečný počet nehod se zvěří je ještě vyšší. ŘSD oplocení kolem silnic 1. třídy staví i v reakci na tyto statistiky.

K TÉMATU

Počet nehod se zvěří v Ostravě hlášených policii

2018………….….......198 nehod
2019……….…….......261 nehod
2020……………........231 nehod
2021………….….......235 nehod
2022……….…….......252 nehod
2023 (k 30. 9.)…...184 nehod

Zdroj: KŘ PČR MSK