Náměstek ministra dopravy Ivo Toman na už čtrnáctém ročníku konference Transport v Ostravěv úterýuvedl, že pro příští rok bude na tuto silnici vyčleněno jen třicet milionů na konzervaci stavby. „V roce 2012 už bychom ale chtěli na stavbu této silnice uvolnit 700 milionů korun a o rok později 1,5 miliardy,“ upřesnil Toman.
Pokračování modernizace opavské části silnic I/11 – I/57 v úseku mezi Opavou a Ostravou včetně příprav stavby takzvané Prodloužené Rudné ministerstvo dopravy kvůli rozpočtovým opatřením letos v srpnu zastavilo. „Tato silnice je pro kraj ale opravdu životně důležitá. Budeme dělat vše pro to, aby výstavba v příštím roce pokračovala. Čekáme, jak dopadne projednávání rozpočtu, a pořád věříme, že se alespoň tři stovky milionů korun potřebných na další výstavbu najdou,“ uvedl viceprezident Sdružení pro rozvoj MSK Pavel Vítek.
Modernizace silnic I/11-I/57 na úseku mezi Opavou a Ostravou doposud přišla na více než pět set milionů korun, celkem by se měly prostavět asi čtyři miliardy. Vítek také doufá, že ministerstvo dopravy podpoří premiéra Petra Nečase a ministra Pavla Drobila ve snaze získat prostředky na dostavbu silnice také z evropských dotací určených na životní prostředí.
Pokračovat se podle Tomana naopak příští rok bude například ve stavbě I/56 Prodloužená Místecká, na kterou by mělo být příští rok vyčleněno 200 milionů korun i na obchvatu Bohumína.
Konference Transport pokračuje i ve středu, jejím pořadatelem je Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje.