Dopravní podnik Ostrava čas od času vybitá skla nahradil novými, netrvalo však dlouho a vandalové opět zaúřadovali. Když se situace opakovala, padlo rozhodnutí ponechat na místě jen „děravou“ železnou konstrukci. Opětovné zasklení totiž přijde až na třicet tisíc korun a jeho životnost se pohybuje maximálně v řádech dnů.

VANDALISMUS

„Příčinou současného stavu tramvajové zastávky ve směru na centrum je trvalý vandalismus v této oblasti. Pracujeme na možnosti náhrady skleněných výplní pohledovým plechem,“ řekla Deníku mluvčí DPO Karolína Rycková s tím, že stejné řešení chce dopravní podnik zvolit i v některých dalších rizikových místech.

„Tuto úpravu budeme posléze aplikovat v oblastech s vysokým výskytem vandalismu na mobiliáři městské hromadné dopravy,“ uvedla Rycková.

V sadu Boženy Němcové by se zastávka mohla dočkat změny ještě letos. „V letošním roce projde úsek trati u sadu Boženy Němcové rekonstrukcí, kdy budou revitalizovány i tyto přístřešky,“ doplnila Rycková, podle které je cílem zabránit tomu, aby přístřešek sloužil jako místo pro setkávání nepřizpůsobivých obyvatel či bezdomovců.

Ne u každé zastávky ničené vandaly lze ale toto řešení použít. „Na většině zastávek, které i přesto, že podléhají ve zvýšené míře vandalismu, musíme skla znovu osazovat. A to nejen z bezpečnostních důvodů, když například zastávka sousedí s pozemní komunikací, ale také proto, že máme zájem udržet standard kvality dopravy pro slušné cestující, kterých si vážíme,“ vysvětlila Rycková.

Ostravský dopravní podnik v loňském roce do výměny skel na tramvajových zastávkách investoval 478 tisíc korun, bezmála sto tisíc korun si vyžádalo odstranění dalších škod na tramvajových zastávkách. Formy vandalství bývají různé. „Nejčastěji řešíme právě rozbitá skla zábradlí a přístřešků, poškrábané a počmárané zábradlí zastávek, zničené lavičky v přístřešcích a samozřejmě graffiti,“ uzavřela Rycková.