„Z osobní zkušenosti vím, že žádný semafor nezajistí, aby chodci nevstoupili na přechod na červenou, anebo, aby auta jela jenom na zelenou,“ prohlásil Cyrus. Ten je sice tramvajákem ostravského dopravního podniku, nicméně neprezentoval mínění zaměstnavatele, nýbrž výhradně vlastní coby občana.

Vycházel při tom také z osobní zkušenosti obyvatele Poruby. „Na úseku od křižovatky s ulicí 17. listopadu po mosty ve Svinově je v Opavské ulici celkem dvanáct přechodů pro chodce, z toho deset se světelnou signalizací. Přesto tu lidé pořád chodí na červenou a hlavně na vozovně hazardně kličkují v provozu,“ líčil.

Hazarduje se u Nové Karoliny

Podobné situace, jak poznamenal, ovšem zaznamenává v práci i v dalších částech města. „Třeba u Nové Karoliny – je zázrak, že tam ještě nikdo nepřišel o život!“ nechal se slyšet s tím, že spousta lidí (zejména starších ročníků) má bohužel v hlavě zakódovanou dnes již mylnou informaci o „absolutní přednosti“ chodců.

„Absolutní přednost si umím představit u tanku. Ani vozy s majáky ji nemají. Jejich řidiči sice mají právo přednostní jízdy, nicméně do křižovatky taktéž musí vjíždět opatrně,“ podotkl Cyrus. Za problém považuje i spěch; kolikrát sledoval „honičku“ koupěchtivých lidí za slevami u marketů. Ať svítil zelený či červený panáček.

Petici odevzdaly s 953 podpisy

K petici organizované Olgou Palovou a Markétou Minářovou kvůli zabezpečení „přechodu smrti“ se však vyjádřil kladně. „Jsem moc rád, že se najdou lidé, kterým není jedno, co se v okolí děje. Mají mou úctu… jen, jestli si uvědomili to nejdůležitější. Předvídat musí všichni účastníci silničního provozu, i chodci!“ dodal.

Iniciátorky petice své požadavky předaly právě včera magistrátu. „Adresovaly jsme je primátorovi města Tomáši Macurovi. A kromě nás dvou se pod petici podepsalo dalších 951 lidí, což je ohromný úspěch,“ sdělily autorky. Ty chtějí kvůli „přechodu smrti“ instalovat úsekové měření rychlosti, semafory či zpomalit provoz.