Většímu náporu aut čelí nyní ostravský úsek dálnice D1. Vede po něm totiž jedna z hlavních objízdných tras částečně uzavřených Svinovských mostů. Provoz na dálnici přitom v tomto týdnu komplikovaly opravy zvlněného povrchu. Bude už po jejich skončení cesta definitivně rovná jako pravítko?

„V tomto úseku dálnice probíhala další provizorní oprava. Šlo o jemné frézování hrbů a uzavření povrchu mikrokobercem," vysvětlila Deníku mluvčí společnosti Eurovia Petra Kučerová. Z jejích slov vyplývá, že se řidiči z regionu musejí připravit na to, že se stroje a dělníci za nějaký čas na dálnici opět vrátí. Aktuální opatření mělo přinést větší bezpečnost provozu před zimním obdobím.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) reklamuje u Eurovie na daném úseku dálnice dokonce stovky vad. „Požadujeme po nich významné prodloužení záruční doby na část dálnice, která se zvlnila. Dále pak sledování rozvoje poruch a po stabilizaci násypového tělesa konečnou a definitivní opravu vozovky," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová s tím, že ostatní vady budou odstraněny v zákonné lhůtě.

U mostů, o jejichž technickém stavu se vedou polemiky mezi odborníky na dané téma, se nyní provádí podrobná pasportizace vad a přes zimní období se vypracují technologické postupy na opravy. Ty by měly začít na jaře.

„Půjde o rozsáhlé opravy s poměrně náročnými technologickými postupy. Provádět se budou tak, aby se jimi nepoškodily části mostů, které jsou v pořádku," doplnila mluvčí ŘSD a dodala, že jednání mezi ŘSD a Eurovií o vadách na dálnici a prodloužení záruční doby v současnosti probíhají v racionálním duchu.

Její slova potvrdila i mluvčí stavební firmy, i když nevyloučila, že spory o všechny vady se jen tak lehce vyřešit nepodaří. „Snažíme se najít společně řešení celé situace, i když připouštíme, že některé otázky bude muset rozhodnout až soud," konstatovala Petra Kučerová.