Obchodní dům Ostravica-Textilia byl v minulosti centrem módního dění ve městě. Konaly se v něm nablýskané módní přehlídky k nově prodávaným kolekcím. Předváděl na nich tehdy známý model pan Pauk.

Byl v té době velmi oblíbený, proto si jej vybíraly i velké módní podniky z Prahy, které jezdily s přehlídkami k nám do Ostravy. Tehdy se pravidelně konaly ve velkém kulturním domě.

Těmito slovy vzpomíná na módní historii Ostravy šestasedmdesátiletá Miroslava Kubíčková. S posteskem vypráví, že módu milovala už v mládí.

„Dnes ale není Ostrava z módního hlediska to, co bývala," řekla Deníku usměvavá dáma, která sleduje módní trendy i dnes.

Možná se však blýská na lepší časy.

V krajské metropoli jsou totiž lidé, kteří by zašlý punc slávy v této oblasti rádi oprášili.

A už na květen připravují v ostravském Trojhalí Karolina první ročník Ostrava Fashion Weekendu (OFW). Ten má navázat na nultý ročník loňské akce, která se odehrála pod názvem soutěže Très Chic Fashion Designer.

„OFW bude velkou módní show, která představí nejnovější kolekce známých návrhářů, zavedených módních značek i mladých nadějných designérů. Součástí akce bude soutěž Très Chic Fashion Designer 2016 pro začínající návrháře, jejichž tvorbu zhodnotí odborná porota pod vedením návrhářky Beaty Rajské. Důležité je, že vítěz získá odměnu ve výši 50 tisíc korun. Tím to ale nekončí, dále mu nabídneme podporu v oblasti marketingu či spolupráce se zahraničím," uvedla organizátorka OFW Denisa Šuster. 

Podle ní registrace do soutěže stále probíhá.

Doplnila, že cílem pořádání této akce je přiblížení profesionální módy široké veřejnosti.

Ilustrační foto.

Ilustrační foto.

„Myslíme si, že Ostrava a Moravskoslezský kraj má velký potenciál. Krajská metropole by se mohla stát centrem špičkové módy," řekla Deníku organizátorka akce.

Její součástí bude více než dvacet módních přehlídek, módní konference, doprovodné show, výstavy šperků, skla, fotografií a už zmíněná soutěž designérů, včetně přidružené soutěže středních škol designu.

Současný livestyle

A to není zdaleka vše, co se v Ostravě chystá. Produkční, modelingová a vzdělávací agentura s názvem fa fashionable společně s nově zrekonstruovaným klubem Fabric Ostrava v listopadu loňského roku poprvé představila kulturně společenskou akci s názvem Fabric Fashion Night, která měla u diváků velký úspěch.

Její organizátoři na tuto sobotu připravují pokračování.

„Jsme velice rádi, že koncept celovečerní módní show, který jsme představili má tak velkou podporu. Kombinace kulturních vystoupení, moderní gastronomie, prezentace nejaktuálnějších trendů a současného lifestylu se nám líbí a chceme ho dále rozvíjet a posouvat na vyšší úroveň," řekl ředitel agentury fa fashionable a módní stylista Luděk Šmehlík.

Podle něj diváky čeká pompéznější a propracovanější podívaná.

„Vytvořili jsme různorodé choreografie, zapracovali na celkové dramaturgii show, včetně hudby a výpravy, a vytvořili tak vyvážený a neokoukaný divácký zážitek. Kromě dostupné konfekce nás také čeká přehlídka plná svatebních inspirací. Na své si tentokrát nepřijdou pouze ženy, ale kolekcemi luxusního spodního prádla určitě potěšíme i nejednoho muže. Jednotlivé módní vstupy budou opět samozřejmě doprovázeny tanečními vystoupeními, účesovou show a dalšími kulturními vložkami," popsal připravovanou show Luděk Šmehlík.

Ostrava na to má

O tom, že by se Ostrava mohla do budoucnosti stát významným bodem na módní mapě, nepochybuje ani ostravská módní návrhářka Lucie Kosiecová.

„Tato situace je určitě reálná a myslím si, že na Ostravsku jsou mladí a ambiciózní lidé, kteří se zabývají módou a fashion akcemi. Ostrava je městem s netradičními prostory, se kterými se setkáváme prakticky na každém rohu, jen je člověk musí umět využít. Spolupráce města a módy by byla velmi přínosná jak pro mladé návrháře, tak i pro zviditelnění města, jeho netradičních prostor, ale také změnu vnímání Ostravy z černé průmyslové na krásnou, kreativní a barevnou," řekla Deníku mladá návrhářka.

Na Ostravsku jsou podle ní umělci, kteří se snaží tvořit. „Myslím si ale, že spousta z nich ještě nedostala šanci se nějakým způsobem zviditelnit. Akce, kde se móda prolíná s uměním a umělci s módními návrháři, ať už jsou známí, či neznámí, je proto vždy k prospěchu věci," dodala Lucie Kosiecová.