Pravda, Stará ocelárna nepatří mezi zastávky, kde by se s nastupujícími a vystupujícími lidmi roztrhl pytel. Nachází se však na hlavní tramvajové trase protínající vítkovický obvod a lidé ji využívají.

A bojí se tady o svou bezpečnost. Na tom se ostatně shodují všichni lidé, které jsme zde oslovili. Například muž vedoucí dvě malé holčičky po svém boku. Jednu kolem projíždějících aut, druhou podél kolejí.

„Moc bezpečně se tady s holkami necítím, to musím uznat. Je třeba se pořád ohlížet, ať o ně auto nebo tramvaj nezavadí,“ svěřuje se Vítězslav Kryštof, občasný cestující z Ludgeřovic.

NIC MI NEŘEKLI

Že bezpečnost tady není zhola žádná, říká i zdejší obyvatelka Dagmar Polívková.

Pokračování ze strany 1 „Snažila jsem se apelovat na radnici, aby se zde zřídilo zábradlí, případně i přístřešek, ale řekli mi, že zastávka spadá do kompetence dopravního podniku a že to, holt, musím řešit s nimi,“ popisuje Polívková svou osobní iniciativu za zvýšení bezpečnosti. Obrátila se tak i na dopravní podnik.

„Ti ale vůbec nereagovali, odpověď jsem nedostala. Zábradlí by zde přitom bylo opravdu velmi potřebné,“ soudí žena, jež zde byla svědkem situace, která neměla daleko k neštěstí. „Na vlastní oči jsem viděla, jak jednou auto stihlo zastavit opravdu jen na chlup před procházejícími dětmi. Bylo to hodně nepříjemné,“ povídá žena, podle níž je ve špičce obrovský problém dostat se z nástupišť mimochodem širokých zhruba jen metr na chodník.

PROBLÉM PŘEJÍT

Přechod pro chodce tady totiž také nenajdete. Nejbližší je u pivnice Schöntahl, v opačném směru pak až u další zastávky na Mírovém náměstí. Ve špičkách tak lidem nezbývá nic jiného než čekat. Podle některých i dlouhé minuty. „Ono vyjde nastejno, jestli lidé vystupují přímo na vozovku, jak tomu také někde je, nebo tady tímto způsobem. Obojí je stejně nebezpečné,“ soudí žena, která tudy jezdí několikrát denně do práce či za nákupy.

„Chybí tady zábradlí, přechody, je to tady nebezpečné, jedu do práce a bohužel nemám čas, promiňte,“ chrlí ze sebe rychle před zavírajícími se dveřmi další slečna. Všichni hovoří stejně…

Kopat je nákladné, tak proč nepostavit zábradlí?
● Vedení dopravního podniku jsme opět kontaktovali k vyjádření o dotčené zastávce. Ptali jsme se na reakci cestujících ke Staré ocelárně, na případné vystavění bezpečnostního zábradlí či jiné úpravy ke zvýšení bezpečnosti. „Rozšíření nástupních ostrůvků na této zastávce by byla velice nákladná investice za zhruba dvacet milionů korun, a to především kvůli nutnosti rozšířit celou komunikaci včetně přeložení sítí pod ní. Podobnou investici jsme v minulosti prováděli na jiných zastávkách, které jsou velice frekventované a vytížené, a letos chystáme totéž na dalších. Vzhledem k výši investic provádíme přednostně rekonstrukce zastávek, které jsou v blízkosti škol a kde evidujeme zvýšený počet imobilních cestujících,“ uvedla mluvčí DPO Karolina Rycková.

Které jsou nejhorší zastávky MHD?
Tímto končíme naše pětidílné putování po nevyhovujících zastávkách MHD v Ostravě, které jsme z různých důvodů označili za ostudné a zdaleka neodpovídající potřebám 21. století. Byť by zde klidně mohly být uvedeny jen zastávky s nehostinnými podchody, snažili jsme se poukázat na vícero problémů.

1. Most Miloše Sýkory (v podloubí na Sokolské třídě)

2. Dřevoprodej

3. Hulvácká

4. Hulváky

5. Stará ocelárna