Oprava trati přišla na zhruba jednu miliardu korun. Šest set milionů korun z toho poskytly fondy Evropské unie. Město Ostrava věnovalo na vybudování nové zastávky spochodem necelých čtyřicet milionů korun.

Zastávka se měla původně jmenovat Ostrava centrum, rada města vminulých dnech ale rozhodla, že ponese název Ostrava Stodolní, a to kvůli lepší orientaci cestujících. Na zastávce včera visely cedule soběma názvy.

„Samozřejmě snovým jízdním řádem se starý název dá pryč a bude název nový,“ uvedl náměstek pro dopravu ostravského primátora Vojtěch Mynář.
Nový jízdní řád Českých drah začne platit 9. prosince. O tohoto dne začnou vlaky na zastávce oficiálně zastavovat. Snovým jízdním řádem začnou na trati jezdit také moderní elektrické soupravy CityElefant. Cestující se tak dostanou ztohoto místa do Havířova za přibližně osmnáct minut.

„Těšíme se na zrychlení železniční dopravy zHavířova a Českého Těšína na hlavní nádraží. A doufám, že vbudoucnu i na letiště Mošnov,“ uvedl starosta centrálního obvodu Moravská Ostrava a Přívoz Miroslav Svozil. Podle něj se zaslouží nový podchod na zastávce, která spojí Stodolní ulici sFifejdami, o oživení dosud mrtvého území.

„Elektrizace železniční trati je vždy přínosem pro životní prostředí dané lokality, a to platí i o úseku mezi ostravským hlavním vlakovým nádražím a Kunčicemi. Novou zastávku vblízkosti Stodolní ulice jistě uvítají nejen místní obyvatelé, ale také turisté a další návštěvníci tohoto známého ostravského centra,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.