Autor jej chtěl distribuovat mezi zájemce, a Dopravní podnik Ostrava (DPO) dokonce požádal o svolení využít k tomuto účelu jeho logo.

Dopravce ale podle očekávání zaujal rázný postoj a proti iniciativě se vyhradil. „Upozorňujeme, že zveřejňováním kalendáře se autor dopouští neoprávněného zásahu do pověsti naší firmy a neoprávněně užívá název naší společnosti, stejně jako její obchodní značku (logo), registrovanou jako ochrannou známku,“ stojí v prohlášení Dopravního podniku Ostrava zaslaném Deníku.

Dopravce autora důrazně vyzývá, aby kalendář dále nešířil, jinak po něm bude právní cestou požadovat náhradu majetkové i nemajetkové újmy.

„Přístup DPO mě docela zarmoutil. Kalendář určitě neměl za cíl poškodit pověst dopravního podniku a je mi líto, že to tak vnímají. Aktuální kalendáře už jsou bez log. Ty doprodám a dále v tisku nebudu pokračovat,“ nechal se slyšet Jan Kubenka.

Výzva DPO čtenářům Deníku

Spolupracujte s námi na tvorbě mapy míst v Ostravě, která jsou podle vás nebezpečná z pohledu vzniku dopravních nehod s vozidly MHD. Rádi budeme vaše tipy konfrontovat s oficiálními statistikami a hledat další cesty ke snižování počtu a k prevenci vzniku dopravních nehod s prostředky MHD v Ostravě.

Komentář ředitele DPO Daniela Moryse

Dopravní nehoda není legrace

S podivem jsem zareagoval na aktivitu tvůrce kalendáře s výjevy dopravních nehod s prostředky MHD v Ostravě. Zamýšlím se nad morálním profilem autora, který evidentně zcela pohrdá traumatizujícími zážitky všech osob zúčastněných při dopravních nehodách a bez jakýchkoli bližších informací, například o osudech účastníků nešťastných událostí, vyrábí tuto cynickou zábavu.

Mně osobně je velmi líto všech osob, které se v podobných situacích ocitly. Nehledím přitom na to, zda byly při nehodě zraněny, či zda šlo „jen“ o materiální škody. Dopravní podnik Ostrava se problematice dopravních nehod věnuje intenzivně a zavádí řadu opatření k eliminaci jejich vzniku. Při stále narůstající frekvenci provozu na ostravských komunikacích je to však obtížný úkol. Myslím, že všichni si ta opatření vybavíme modernizujeme nástupiště tramvajových zastávek s cílem zvýšení bezpečnosti chodců, podél tratí vkládáme oddělovací tvarovky, v poslední době jsme například pořídili a instalovali nákladné prvky aktivní bezpečnosti na kříženích tramvajové dráhy se silniční komunikací. Na dalších opatřeních pracujeme.

Pečlivě se také věnujeme proškolování našich řidičů. Výsledkem je fakt, že drtivá většina dopravních nehod s prostředky MHD není zaviněna našimi řidiči. Nechceme se tím však uspokojovat. Nadále se této problematice budeme intenzivně věnovat, především pak v oblasti posilování schopností našich řidičů předvídat chování ostatních účastníků provozu. Domnívám se, že toto je na rozdíl zmíněné aktivity tvůrce kalendáře cesta k dalšímu snižování počtu dopravních nehod.“