Léta očekávaná rekonstrukce ulice Matěje Kopeckého v Ostravě-Porubě je v plném proudu. „V současné době se pracuje na první etapě od Urxovy ulice po ulici Čs. exilu, která je uzavřena pro dopravu. Na místě se dělají nové chodníky a ochranné pásmo kolem stromů, které tvoří kompozitními rošty," uvedl mluvčí porubské radnice Martin Otipka. Speciální rošty ochrání kořenový systém stromů, jsou velmi odolné proti korozi, není nutná jejich údržba a jejich povrch je upravený proti uklouznutí.

Po této části se bude podle Martina Otipky pokračovat se stavbou parkoviště. První etapa skončí položením nového koberce na vozovku.

„Současně se pracuje i na komunikacích do dvorních části domů, které jsou určeny pro potřeby záchranářů. Celkově budou čtyři, dvě už jsou hotové a na třetí probíhají výkopové práce," informoval mluvčí s tím, že první etapu stavaři dokončí v listopadu.

„Už ať je to hotové, procházím tady téměř denně po staveništi, autem se tu nedá projet vůbec. Myslím, že je většina místních za tu opravu ráda, mnohým ale dost komplikuje život," řekla Deníku Miroslava Pálková, která v ulici bydlí.

S druhou etapou, která počítá s opravou horní části ulice Matěje Kopeckého, se začne na jaře. Městský obvod Poruba v zájmu úspory finančních prostředků ve spolupráci s projektantem upravil před zahájením prací projekt, to vedlo k dalšímu snížení ceny rekonstrukce ze 17 milionů korun zhruba na 16 milionů korun. Lidé z těchto úspor mají ale spíše obavy. „Aby to nedopadlo jako s Pokladem. Tam se taky ušetřilo tolik milionů, a pak stavaři zjistili, že je to málo. Teď je místo krásného kulturního domu skelet. Bydlím v ulici Matěje Kopeckého, takže se na rozbouraný Poklad dívám z okna," uvedl pětašedesátiletý František Dobrý. Doplnil, že na opravy ulice už se tu čeká dlouhé roky. Po dokončení oprav bude ulice zjednosměrněná od Porubské k ulici 17. listopadu. „To nám umožní zúžit stávající komunikaci a díky tomu můžeme vybudovat po obou stranách šikmá parkovací stání. Celkově by jich mělo přibýt více než 160," poznamenal mluvčí Otipka. Chodníky budou směrem k budovám rozšířeny a na silnici napojeny bezbariérově.