Třicet regionálních pivovarů, kapely v čele s Xindlem X, česká kuchyně a atrakce pro děti. To vše bude na prvním ročníku Karolina Oktoberfestu, který se koná už tento víkend před obchodním centrem Forum Nová Karolina.

Marketingový manažer Fóra Nová Karolina Tomáš Lučan říká: Věřím, že Karolina Oktoberfest bude velkým zážitkem pro všechny milovníky piva, jídla a dobré zábavy v srdci Ostravy

Očekáváte denní účast pěti až deseti tisíc lidí, jak vyřešíte, kam je „posadit"? Bude se pivo čepovat do obyčejných kelímků, tvrzených za zálohu, nebo do skla?

Pro návštěvníky máme připraveno posezení ve třech velkých pivních stanech s kapacitou až šest set lidí, které budou umístěny na travnaté ploše s výhledem na hlavní stage. Každý pivovar si navíc doveze vlastní stan s posezením hned vedle svého výčepu. Počítáme s tím, že větší část lidí si bude vychutnávat koncerty vestoje před hlavním pódiem a o kapacitu či zázemí bude dostatečně postaráno.

Od skleněných půllitrů či tupláků jsme upustili z důvodu bezpečnosti, zejména s ohledem na očekávanou hojnou účast rodin s dětmi. Zálohované kelímky jsou sice dnes v kurzu, ale zároveň jsou velmi náročné na údržbu, na což bohužel nejsme v našich podmínkách technicky připraveni. Přece jen se jedná o trochu jiný typ akce, než jaké jsou běžné v prostředí obchodního centra. Pivo se tedy bude čepovat do obyčejných plastových kelímků, které budeme ve spolupráci s OZO Ostrava průběžně svážet a následně recyklovat. Pro návštěvníky Oktoberfestu je po celou dobu akce připravena soutěž. V areálu bude umístěn speciální stánek, kde za každých padesát kelímků obdrží návštěvníci dárek od partnerů akce.

Jak to bude na Oktoberfestu s cenou? Bude si ji určovat každý pivovar sám, nebo bude jednotná?

Při jednání s pivovary jsme se samozřejmě snažili tlačit na cenu, aby byla co nejpříznivější a návštěvníci tak mohli degustovat a nedívat se přitom na to, jestli si to mohou dovolit. Vzhledem k velkému množství zúčastněných pivovarů a také rozmanitosti, co se týká druhů nabízených piv, nemůžeme jako organizátor diktovat jednotnou cenu za půllitr. Například běžná výčepní desítka se pohybuje v nákupu okolo dvaceti korun, ale oproti tomu například speciální domácí kvasnicové pivo je mnohem dražší. Kompletní nabídku všech pivovarů a ceník již brzy uveřejníme na našich webových stránkách.

Pivní festival je hlavně kratochvíle pro dospělé, jak se u vás zabaví nezletilí a rodiny s dětmi?

To je právě to, čím chceme odlišit akci Oktoberfest od ostatních pivních slavností. Naším cílem je, aby se na akci pobavili nejen pijáci piva a hudební fajnšmekři, ale také rodiny s dětmi všeho věku. Po celé dva dny bude pro dospělé připraven Radegast adrenalin park, pro rodiče s dětmi pak bohatý doprovodný program venku i uvnitř obchodního centra. Na loukách u Nové Karoliny budou zdarma k dispozici nafukovací atrakce, soutěže, malování na obličej, obří lezecká stěna, trampolíny a podobně. Uvnitř centra bude v pátek i v sobotu probíhat program pro děti na pódiu. Matky s dětmi mohou navíc navštívit oblíbenou kavárnu Karolinka či využít služeb hlídaného dětského koutku Chachárek. V případě špatného počasí se většina doprovodného programu přesune do Fora nebo do Trojhalí Karolina.

Na seznamu přihlášených pivovarů nechybí ani velké značky jako Radegast a Ostravar, je při dnešní nabídce piv z minipivovarů účast těch velkých nutná? Dal by se festival zorganizovat jen za účasti malých pivovarů?

Ano, určitě by se akce dala zorganizovat pouze pomocí malých pivovarů, jejich zájem je nebývalý. Rozhodli jsme se však vyhovět potřebám co nejširší veřejnosti a kromě téměř kompletní regionální nabídky malých či rodinných pivovarů, které jsou atraktivní zejména pro ty, kteří chtějí zkusit něco nového, doplnit nabídku také o velké a známé výrobce, jako jsou Radegast, Staropramen, Ostravar, Litovel či Budvar.

Ze zkušeností víme, že návštěvník v průměru ochutná pět až osm druhů piva, ale nakonec se stejně vrátí ke své oblíbené značce, na kterou je zvyklý a kterou konzumuje po celý zbytek večera.

Čím jste se řídili při výběru pivovarů, které se Oktoberfestu zúčastní? Byla nějaká kvalitativní kritéria?

Naším hlavním kritériem byla jednak široká nabídka, ale také účast méně známých, ovšem o to atraktivnějších minipivovarů, jako jsou například Valašský pivovar z Kozlovic, rodinný pivovar Valášek či pivovar Hukvaldy.

Letos bude první, respektive nultý ročník. Pokud bude mít úspěch, jak byste případně rozšířili Oktoberfest příští rok?

Rozhodně bychom nechtěli zůstat pouze u nultého ročníku. Proto se snažíme, aby byla akce co do nabídky piva, gastronomie, kvality zázemí a hudební produkce co nejzajímavější. Pokud se letošní Oktoberfest vydaří, určitě bychom z něj chtěli udělat tradiční akci pro Ostravany a lidi z celého regionu v následujících několika letech. Nyní máme před akcí a bylo by opravdu předčasné hovořit o programu či vylepšeních na příští ročníky.

Pro zvětšení obrázku na něj klikněte.