V dalších směrech se pak tvoří kolony a řidiči nechápou, proč neprojela žádná auta. Deník se obrátil na správce křižovatky – Ostravské komunikace –, který již dříve v souvislosti se stavebními pracemi provoz v křižovatce upravil. Nikdo však netušil, jaká situace nastane.

Křižovatka U Dlouhých v Ostravě-Přívoze.
Ostravská anomálie. Když dopravu brzdí zelená na semaforech...

„Úprava počítala mimo jiné i s tím, že provoz ve směru od Hlučína bude minimální, ale bude zachován, aby stavební technika, ovšem třeba i vozidla složek IZS, mohla vjíždět a vyjíždět z křižovatky bezpečně a během jejího normálního provozu. Křižovatka byla nastavena tak, aby se směrem ke stavbě a od stavby rozsvítila zelená na nezbytnou minimální dobu, čili na pět vteřin. Zbytek času pak semafory přerozdělí na ostatní směry,“ konstatovala mluvčí Ostravských komunikací Eva Kijonková.

Všichni měli zato, že systém funguje. Aktuální zjištění Deníku proto zástupce Ostravských komunikací překvapilo.

Pátrání

Během následného pátrání po příčině stavu, který výrazně komplikoval dopravu v křižovatce, se záhadu podařilo vyřešit. Na vině jsou odstavená vozidla stavebníků, která semafory dokonale zmátla. „Bohužel, na uvedeném vjezdu do křižovatky jsou hned v několika pruzích stojící vozidla stavby. Stavebníci nejen vjíždějí do prostoru křižovatky, s čímž se počítalo, ale parkují tady i v místech křižovatky, kde měl zůstat volný prostor. Stojí i v protisměru na příjezdových pruzích od Hlučína ke křižovatce,“ konstatovala Kijonková.

Obžalovaný muž využil svého práva a odmítl vypovídat.
Čučo, pokec, pak zákeřný útok. Soud řeší zapeklitý případ bezdomovců

„To, že vozidlo zastaví na takzvané indukční smyčce a neodjede, si řadič semaforu vyhodnotí jako poruchu nebo dopravní problém. Výsledek v řízení křižovatky je pak opačný, než měl být. To znamená, že zelená se prodlužuje v „ucpaném" směru, který si takto vyhodnocuje semafor a snaží se ho uvolnit. To je samozřejmě v daném případě zbytečné,“ dodala.

A jaké je řešení? Ostravské komunikace se snaží dohodnout se stavbaři. „Technici Ostravských komunikací se nyní snaží věc vyřešit tak, aby semafor mohl zůstat pro všechny směry v provozu, ale současně neřešil „kolonu" od Hlučína. Nejelegantnějším řešením je prostě posunout parkující stavební techniku mimo indukční smyčku. I to se snažíme dohodnout,“ uzavřela Kijonková.