Za klasickou kabinou Tatry Force je totiž jakási krabice, jejíž rozměry jsou téměř stejné jako prostor pro řidiče a spolujezdce.

Ukrývají se něm dva vodíkové palivové články, z nichž každý má výkon 100 kW. Díky chemické reakci z vodíku a vzdušného kyslíku vyrábějí elektřinu, která pak následně proudí do pohonného elektromotoru. Ten má špičkový výkon 580 kW a točivý moment 2300 Newtonemtrů.

Hodně místa za kabinou zabírají dva vodíkové palivové články
Co se ukrývá v té druhé kabině? Tatra představuje svůj vodíkový náklaďák

Pokud by okamžitě dostupná elektřina z palivového článku v určité situaci nepostačovala, tak si trakční elektromotor může vzít ještě energii uloženou ve vysokonapěťové baterii s kapacitou 171 kWh. Lze ji dobíjet také z externího elektrického zdroje.

Vůz na podvozku Tatra Force 3. generace s pohonným systémem využívajícím vodíkové palivové články představí kopřivnická automobilka Tatra ve dnech 23. a 24. října v ostravské Multifunkční aule Gong v Dolní oblasti Vítkovic v rámci konference H2 Fórum 2023.

Tatra je napříč svou historií nositelem pokroku a inovací. A nejinak je tomu nyní. Kombinací tradičního prověřeného tatrováckého podvozku a vodíkového pohonu na nové platformě Force vzniká unikátní bezemisní řešení skýtající široké možnosti konfigurací a využití. Tento prototyp je první vlaštovkou blízké budoucnosti. Tatra tak svým zákazníkům nabídne perfektní nástroj k naplnění jejich vlastních ESG cílů a přispěje ke zrodu a rozvoji vodíkové ekonomiky nejen našeho regionu,“ řekl již dříve k premiéře vodíkového vozu Tatra Radim Matera z vedení Promet Group, který je zodpovědný za inovační projekty.

Výhodou této koncepce se zásobou vodíku oproti klasickým elektromobilům jsou podle lidí z Tatry menší prostoje po vyčerpání zdroje energie. Plnění vodíkových nádrží trvá řádově minuty. Oproti bateriovým elektromobilům tedy odpadají časové prostoje potřebné pro nabíjení z externích zdrojů. V případě vybudování infrastruktury s vodíkovými plnícími stanicemi má býtflexibilita vozu srovnatelná dokonce s automobily s běžnými spalovacími motory.

Poslední rozloučení s podnikatelem René Materou, 15. října 2023, Ostrava.
Pohřeb patriota: Lidé v Ostravě se rozloučili s miliardářem René Materou

„U vozidla Tatra Force e-Drive jsme použili osmikolový podvozek tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a výkyvnými nezávisle zavěšenými polonápravami v konfiguraci 1+3 a pohonem tří náprav. Prototyp je konstruován jako nákladní vůz pro použití v těžařském průmyslu s celkovou hmotností 45 t. Chceme si na něm otestovat různé technologie v těch nejnáročnějších provozních podmínkách,“ vysvětlil Radomír Smolka, ředitel výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks.