V České republice bude své služby nadále nabízet pouze v Praze. Návrat do krajských měst by se mohl uskutečnit poté, co bude přijata nová legislativa, která by měla počítat také s moderními přepravními platformami.

„Omlouváme se všem cestujícím, kteří kvůli našemu odchodu ztrácejí možnost bezpečné přepravy po městě za výrazně nižší a transparentní ceny, než tomu bylo zvykem. Náš odchod bohužel znamená výrazné zhoršení kvality služeb. Právě nízká kvalita a vysoká cena přepravy jsou faktory, proč jsme tato města zvolili pro další expanzi v ČR a naprosto rozumíme obrovské poptávce ze strany obyvatel po nových alternativách. Evidujeme rovněž stovky zájemců o to, stát se partnerským řidičem. Mrzí nás, že právě řidiči, kteří naši aplikaci využívali, přijdou o možnost přivýdělku,” uvedl Roman Sysel, šéf Taxify v České republice a na Slovensku.

Taxify v Ostravě nebude poskytovat své služby až do chvíle, kdy v nich dojde k vytvoření podmínek, které jí umožní bezproblémové fungování. Od počátku svého působení v Ostravě, Olomouci, Plzni a Českých Budějovicích se totiž Taxify musela vyrovnávat se systematickým pokutováním ze strany úřadů, exekucemi, zastrašováním a fyzickým napadáním řidičů a poškozováním jejich majetku ze strany klasických taxikářů.

To, že mezi řidiči běžných taxislužeb v Ostravě a řidiči Taxify zuří válka je patrné i z prohlášení dalšího šéfa společnosti Taxify Jakuba Dvořáka. Ten Deníku začátkem prosince závažné informace potvrdil.

„Organizovaná skupina taxikářů si řidiče (Taxify) opakovaně objednávala a nechávala se odvézt na policejní stanici, kde pod výhružkami fyzickým napadením odmítali opustit vůz, dokud policie na místo nepřišla. Osobně mě udivuje fakt, že řidiči je udělena za podobnou věc pokuta, zatímco situace s agresivními taxikáři, kteří omezují osobní svobodu řidiče, se nijak neřeší. Navíc evidujeme pronásledování, vyhrožování, poškozování automobilů či zastrašování a to organizovanou skupinou klasických taxikářů. Jeví se to jako mafiánské praktiky,“ podotkl Dvořák.

„I proto jsme partnerským řidičům nabídli právníka, se kterým spolupracujeme. Skupina ostravských řidičů tak podala podnět k trestnímu stíhání k okresnímu státnímu zastupitelství. Právní pomoc partnerským řidičům nabízíme i v dalších případech týkajících se využívání aplikace Taxify. Spolupráce s nimi si velice vážíme a jsme tu pro to, abychom pomohli,“ dodal začátkem prosince Dvořák.

K TÉMATU

Jak reagoval primátor Ostravy Tomáš Macura?
„Rozhodnutí společnosti Taxify o odchodu z Ostravy mě nijak netěší, na druhé straně si jej vysvětluji tak, že si firma nejspíš uvědomila, že v současné a ani v nejbližší době zřejmě nedokáže naplnit všechny zákonem požadované podmínky pro provozování taxislužby. Vedení města, ani úředníci magistrátu, nemohou v rámci zachování rovnosti podmínek pro podnikání programové porušování zákona „smluvně tolerovat“, ani předjímat možné změny legislativy v budoucnu. Věřím, že jakmile Taxify dokáže dosáhnout souladu s platnými předpisy, tak se do Ostravy vrátí. O tom, že to i v současných podmínkách lze, svědčí příklad Liftaga.“
Primátor Ostravy Tomáš Macura