Dlouhé týdny, kdy řidiči spíše stáli v kolonách, než by směrem na Výškovice skutečně projížděli, jsou u konce. Proměna ale stojí za to!

Vezměme proměnu hezky popořádku – revanš za útrapy řidičům je nový odbočovací pruh, semafor a celkově přestavená křižovatka do ulic Čujkovova a Volgogradská, úpravy slibují vyšší komfort a plynulejší průjezd.

Pěší uvítají zrekonstruované chodníky a přechody, cestující hromadnou dopravou pak moderní, více než kilometr dlouhou trať mezi ulicemi Svornosti a Pavlovovou a také bezbariérová nástupiště s přístřeškem na zastávce Kotva, cyklisté zase novou cyklostezku.

Viditelnou proměnou je nyní zejména velké moderní nástupiště ve zcela novém designu, který byl pilotně použit právě zde.

„Jde o pilotní instalaci zastávkového mobiliáře navrženého přímo pro potřeby Ostravy. Vznikl ve spolupráci s Dopravním podnikem Ostrava a místní společnosti MAF. Návrh vychází z požadavku na funkční a zároveň designové řešení zohledňující limity a normy. Prostor nyní působí moderním dynamickým dojmem!“ těší investiční náměstkyni primátora Zuzanu Bajgarovou.

Nová technologie tramvajové trati v Ostravě

Zakázka města je tímto u konce, v drobných finálních úpravách okolí ještě bude pokračovat obvodní radnice a zhruba do měsíce se také zazelená nová tramvajová trať. Původní kolejnice na pražcích zasazených do štěrku nahradila pevná dráha na monolitické betonové desce, která zajistí větší stabilitu tramvají a po brzkém osazení travními koberci také nižší hlučnost a prašnost.

„Cílem stavby bylo udělat hromadnou dopravu v lokalitě atraktivnější, aby ji lidé začali upřednostňovat před individuální přepravou osobními auty,“ slibuje si od proměny náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek, podle něhož má nová konstrukce mnohonásobně delší životnost. Po tomto pilotním úseku chce město obdobné koleje budovat i jinde.

Zastávka Kotva v Zábřehu získala nový mobiliář, proti poničení a shlukování pochybných existencí ji bude chránit zabudovaný kamerový systém.

Po nedaleké proměně Výškovických mostů jde o další výraznou proměnu v této části Ostravy-Jihu. Plně vynikne po zatravnění tramvajového pásu. Stavby v součtu za téměř 200 milionů korun provedly pro město, potažmo i dopravní podnik společnosti Inženýrské dopravní stavby Olomouc a Colas.

OHLÉDNUTÍ OBRAZEM:

Takto vypadala křižovatka u Kotvy v prosinci 2020. Dopravní ruch už sice řídili semafory, ale při cestě zespodu od severu i shora od jihu zúžení zůstalo, kolony – byť v menším – se tvořily dál - VÍCE ZDE.

Modernizace frekventovaných zastávek Kotva a přilehlé křižovatky začala v červenci 2020 - VÍCE ZDE.