Vztah k barvě

Po škole se začala věnovat zejména sítotisku (serigrafii) a počítačové grafice, a občas také malbě. Obě dvě zmíněné grafické techniky nebyly v té době ještě tolik rozšířené ani respektované.

„K serigrafii a počítačové grafice mě přivedl vztah k malbě a tedy i k barvě. Umělecká grafika byla v té době a ještě hlouběji do minulosti většinou černobílá nebo jinak jednobarevná. S rozvojem technologií, barev a také reklamy (reklamních tiskovin) pronikla barva i do umělecké grafiky. V zemích na západ od nás a v Americe ovšem daleko dříve. K nám se bohužel technologie dostávaly s velkým zpožděním,“ řekla před časem v rozhovoru pro Deník Berenika Ovčáčková.

Na svém kontě má řadu výstav doma i v zahraničí

Až do 29. září můžete v pražské Galerii Hollar zhlédnout její společnou výstavou s Ostravanem s řeckými kořeny Fanisem Ainacidisem nazvanou Topografie vztahů.

Fanis Ainacidis slaví letos osmdesátiny, je absolventem brněnském Střední uměleckoprůmyslové školy a dlouhá léta pracoval v Ostravě jako propagační výtvarník.

Rozdílné vizuální polohy

„Nejsou vrstevníci, přesto je spojuje důvěrná vazba, která vychází z celoživotního přátelství Fanise Ainacidise s otcem Bereniky Eduardem Ovčáčkem (žil v letech 1933 až 2022, významný český grafik, malíř, sochař, vysokoškolský profesor - pozn. autora). Fanis Ainacidis ve svých grafických pracích dlouhodobě rozvíjí vztah muže a ženy.

U Bereniky Ovčáčkové je tomu jinak, vztahy, které se v její tvorbě objevují, se vrství do několika úrovní. Z vystavených prací je zřejmý intenzivní vztah k rodičům, který se propsal do počítačových grafik zobrazujících matku i otce,“ píše mimo jiné v katalogu k výstavě její kurátor Jaroslav Michna. A jak dále uvádí „… vztahy definují život a ty dobré se ukazují jako ty nejpodstatnější. Fanis a Berenika, i když každý po svém, se tak tvorbou dotýkají samotné esence lidského bytí…"

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT:

Karty či mobily s sebou. V Ostravě začaly platit nové podmínky pro parkování

Strážníci se zaměřují na špatné parkování v centru Ostravy | Video: Deník/Jaroslav Perdoch