Dostavba tramvajové trati po ulicích 17. listopadu, B. Nikodema a Průběžná zvedla vlnu pozitivního i negativního zájmu už v roce 2016, kdy město s dopravním podnikem (DPO) projekt veřejnosti představili.

Postupem času se zvedl odpor některých rezidentů proti stavbě, došlo i na veřejná projednávání. Právě těmi debata o projektu před lety poněkud utichla a lidé začali nabývat dojmu, že město o projekt dál nestojí.

Ilustrační foto.
S čím počítá nová verze Ostravského metra? DPO upravil kritizovaný projekt

K dokumentaci vlivu na životní prostředí (EIA) se v roce 2019 vyjádřilo přes dva tisíce lidí, o rok později přes tři tisíce. Pak o projektu přestalo být navenek slyšet. Snížilo se i tempo příprav, projekt ale v šuplíku neskončil.

„EIA musí přepracovat, projekt ale běží dál. Nemůžu teď říct, jestli tramvaj bude, nebo ne, osobně si myslím, že by se tramvajová doprava ve městě rozvíjet měla,“ komentoval projekt pro Deník před deseti měsíci tehdejší náměstek primátora pro dopravu a dnes primátor Ostravy Jan Dohnal. „Jako občan si myslím, že tam tramvaj patří, jako politik se ale budu rozhodovat podle dat, která budou k dispozici. Musíme počkat na nová posouzení, na přepravení modely a z toho nám vypadne, jestli se tramvaj vyplatí, nebo nevyplatí postavit,“ řekl tehdy Dohnal.

TOP 5 projektů, které změní Ostravu. Kdy budou hotové? Vyjdou na 8,5 miliardy
VIDEO: Investice v Ostravě nespí. Kdy budou hotové? Tyto projekty změní město

Nyní DPO vybral zpracovatele nové dokumentace pro rozhodnutí o vlivu dostavby trati na životní prostředí (EIA). Je jím společnost JP Eproj z Havířova, která shromáždí průzkumy, studie a vypracuje podklady potřebné pro rozhodnutí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje, jaký vliv na životní prostředí stavba bude mít.

„Vybraný zpracovatel musí specifikovat a doložit možné významné vlivy záměru na životní prostředí. Maximální cena za zpracování dokumentace je 950 tisíc korun. Rozhodnutí o vlivu dostavby tramvajové tratě v Porubě na životní prostředí by s ohledem na lhůty pro předložení dokumentů mohlo být vydáno zhruba do 120 dní, tedy na přelomu roku 2023/2024,“ komentovala krok mluvčí DPO Tereza Šnoblová s tím, že zmíněná společnost byla vybrána na základě ekonomicky nejvýhodnější nabídky a prokázání odborné způsobilosti.

Foto policejní razie jedné z předchozích letošních akcí na Svinovských mostech.
Další policejní razie na Svinovských mostech. Alkohol, drogy, hledané osoby

Co bude následovat? „Po rozhodnutí krajského úřadu ve věci vlivu stavby na životní prostředí (EIA) bude záměr dostavby tramvajové tratě v Porubě předložen vedení města,“ potvrdil ředitel DPO Daniel Morys. O dalším osudu projektu tak začátkem příštího roku rozhodnou radní a zastupitelé města.