"Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v ČR mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati přibydou nízké protihlukové stěny osazené květinami a bylinami. Půjde o první takto zmodernizované místo v Ostravě. Stavba by měla probíhat od září do listopadu 2022," uvádí v tiskové zprávě na svých webových stránkách Dopravní podnik Ostrava (DPO) s tím, že již podepsal smlouvu s dodavatelem.

Primátor Ostravy slíbil vyřazené tramvaje na pomoc Ukrajině, DPO je prodal.
Primátor Ostravy slíbil vyřazené tramvaje na pomoc Ukrajině, DPO je prodal

V úseku bude po dobu modernizace úplná výluka tramvají. Provoz MHD bude zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Pro silniční dopravu budou uzavřeny oba tzv. rychlé pruhy ul. Horní od kruhového objezdu po ul. Jiřikovského.

V současné době mohou nové tyrkysové tramvaje DPO jezdit vyšší rychlostí, až 80 km/h, na třech úsecích: Nová Ves,vodárna – Svinovké mosty, Důl Zárubek – Hranečník a od roku 2021 i na trati mezi zastávkami Kolonie Jeremenko – Dolní Vítkovice.

Takto by vodíková plnička mohla vypadat. Vizualizace.
Vodíkové fiasko v Ostravě: další tendr byl zrušen, DPO přepracuje zadání

„Rekonstrukce přinese v součtu s již dříve modernizovanými úseky a výhybkami znatelné zrychlení cestování tramvají z Dubiny do centra města. Spolu s realizací protihlukových opatření s ozeleněním vznikne v Ostravě-Jihu naprosto moderní trať. Ozeleněny budou vnější pásy okolo tratě a dokonce budou i vonět. V plánu je totiž osazení nízkých protihlukových stěn například tymiánem, levandulí a dalšími voňavými rostlinami,“ uvedl Daniel Morys, generální ředitel DPO a předseda představenstva.

Cena za novou trať přesahuje 85 milionů korun. Modernizace bude podle vyjádření DPO hrazena ze zdrojů podniku a částečně z dotací EU.