V krajském městě jsou dnes rozhodně modernější zastávky, než je ta v Palkovského ulici v Zábřehu. Také proto bude od podzimu její současná podoba patřit minulosti. Ještě předtím však dojde k rekonstrukci tramvajové trati, po níž jezdí linky 7, 11 a 12.

Práce, které přinesou nahrazení hlučného a nevzhledného podloží v kolejišti, budou probíhat v červenci, přičemž v jeho první polovině dojde k plánované výluce tramvajové dopravy.

„Po rekonstrukci zmizí současné panely a povrch trati bude tvořen z vrstev asfaltobetonu, stejně jako se tomu teď děje v ulici Nádražní," sdělil mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Miroslav Albrecht s tím, že tyto práce budou financovány z vlastních zdrojů DPO.


*Pro zvětšení obrázku na něj klikněte.

Bezpečnostní prvky

Stěžejní bude celková proměna samotných nástupišť, která bude trvat od září do listopadu a už se obejde bez tramvajových výluk.

Hlavním cílem je zvýšení bezpečnosti pro cestující. „V místě nejvyššího pohybu lidí proto dojde k vytvoření silničního retardéru v délce několika metrů," informoval Miroslav Albrecht s tím, že úprava potká i přilehlou silnici, podobně jako v minulosti zastávku Svornosti.

Vzhledem k tomu, že jsou nástupní ostrůvky široké necelé dva metry a není kam je rozšířit, budou zde umístěny oddělující sloupky. A to po obou stranách retardéru, tedy podél nástupiště i chodníku.

„Jsem na to zvědavý, je fakt, že tady už to nějaký zásah vyžaduje," uvedl jeden z cestujících na zastávce Palkovského Tomáš Marek.

Rekonstrukce tramvajové trati bude financována z vlastních zdrojů DPO, zatímco na proměnu zastávek budou čerpány peníze také z Programu švýcarsko-české spolupráce. Výběrové řízení na obě akce podle mluvčího Albrechta právě probíhá.