VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusy budou v Ostravě jezdit po nových trasách

Ostrava /MAPA/ - Město chystá velký průzkum mezi lidmi na téma trolejbusy. Právě tento druh dopravy chce totiž posílit a zefektivnit. Nové trasy mají vést na území Karoliny a také přes Slezskou Ostravu až na Hranečník.

30.3.2012 22
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

Doprava v centru Ostravy prochází radikálními změnami. Přispívá k tomu zprovoznění mostů v ulici Českobratrské a jejich chystané napojení na ulici Porážkovou, která vede přímo na Novou Karolinu. Právě na této trase by měla od jara příštího roku začít jezdit první ze dvou nových trolejbusových linek.

„Tato trolejbusová linka by měla jezdit z Karoliny směrem na most ulice Českobratrské a dále bude moci pokračovat buď na Hlavní nádraží, nebo na Fifejdy a do Mariánských Hor. Přesnou trasu zvolíme na základě požadavků občanů,“ nastínil náměstek primátora pro oblast dopravy Aleš Boháč.

Průzkum mezi lidmi

Zmínil tak velký průzkum mezi lidmi, které Ostrava nyní chystá. Zřejmě v červnu by se v ulicích města měly objevit desítky tazatelů, kteří budou zjišťovat představy občanů o tom, jak často a kam by měly trolejbusy jezdit, aby byly co nejefektivnější. Na základě toho pak nastanou velké změny v trolejbusové dopravě.

Mapa

„Dopravní podnik Ostrava v současné době provozuje celkem devět trolejbusových linek. Mezi nejvytíženější lze počítat spoje 101, 102 a 104. Výhoda spočívá ve zcela ekologickém provozu trolejbusů a v jízdních vlastnostech. Snad jedinou nevýhodou trolejbusových systémů je jejich závislost na trakčním vedení,“ přiblížil současnou situaci mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht.

Kolem hřbitova

Druhá nová linka, kterou město plánuje, má vést od Sýkorova mostu, či z Gagarinova náměstí směrem k radnici Slezské Ostravy, pod kterou má být vybudován elipsovitý kruhový objezd. Spoj by pokračoval dále nahoru ke hřbitovu a končil by na Hranečníku. Tam se chystá stavba nového přestupního terminálu.

„Tato linka by mohla být uvedena do provozu v roce 2014, chceme na ni čerpat dotace ze švýcarských fondů. I její trasu bychom chtěli teprve doladit na základě názorů Ostravanů, které vzejdou z chystaného průzkumu,“ doplnil Aleš Boháč.

Na stavbu kruhového objezdu ve spojnici ulic Těšínské a Na Baranovci chce Ostrava čerpat evropskou dotaci, projekt by měl přijít zhruba na sedmdesát milionů korun.

V tomto týdnu rada města Ostravy vyzvala dodavatele, aby podávali nabídky pro veřejnou zakázku na realizaci stavby, jež by měla být dokončena v květnu příštího roku.

„Zároveň jsme rozjeli výběrové řízení pro projekt vybudování terminálu Hranečník, který by měl přijít na 179 milionů korun. Pomoci mají opět evropské peníze, polovinou částky by mohlo přispět ministerstvo financí,“ uvedl ještě náměstek ostravského primátora Aleš Boháč s tím, že realizace stavby terminálu je naplánována na období července letošního roku až října příštího roku.

K TÉMATU: 

PRVNÍ TROLEJBUSY začaly jezdit v Ostravě v roce 1952. První trať měla okružní charakter a spojovala náměstí Republiky, Jirskou osadu a Prokešovo náměstí. O rok později poprvé vyjely trolejbusy na trať do Michálkovic. V prosinci 1954 došlo k zahájení provozu ve zbrusu nové trolejbusové vozovně v Sokolské ulici. K hlavnímu nádraží začaly jezdit trolejbusy na konci padesátých let. V šedesátých letech byla prodloužena ještě hrušovská trať, poté se však se stavbou nových úseků přestalo a nastal útlum. Ten skončil na přelomu 70. a 80. let a začalo se opět s rozšiřováním trolejbusové sítě. V letech 1979 a 1980 byly například úspěšně zprovozněny dvě nové tratě, které obsloužily sídliště Fifejdy. V současné době provozuje ostravský dopravní podnik celkem devět trolejbusových linek, na které může vyjíždět více než šedesát trolejbusů.  

Zdroj: wikipedia

Autor: Martin Pleva

30.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 22
SDÍLEJ:
Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Babis
56

Andrea Babišová z Bohumína: Největší radost z podoby jmen měl šéf marketingu ANO

Tomio Okamura (uprostřed) slaví úspěch SPD ve volbách.
6

SPD: Za úspěch v regionu vděčíme i zkušenostem s islamizací Havířova

ČSSD: Nikde nikdo, ani slovo... ODS: Dnes není důvod plakat!

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Sokolská třída v centru Ostravy. Obvyklé místo volebních štábů dvou stran z opačného politického spektra nemůže naskýtat v sobotu v podvečer odlišnější pohled. Zatímco u občanských demokratů panuje rušno i vstřícnost, sociální demokraté mají v oknech tmu, zamčeno a telefony neberou.  

OHLÉDNUTÍ DENÍKU: Zajímavosti a čísla z voleb v kraji

Hnutí ANO není jediné, kdo sklidil v letošních volbách u voličů v kraji výrazný úspěch, slaví i druhé SPD Tomia Okamury. Podívejte se s námi, jaké další zajímavé postřehy redaktoři Deníku v letošních volbám zaznamenali.

OBRAZEM: Piráti překonali stanovený cíl, ale v Ostravě rum proudem netekl

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Piráti, větřící úspěch, se v Ostravě začali scházet už od 15. hodiny, krátce po skončení voleb. „Zakotvili“ v klubu Fabric v Plynárenské ulici.  

Řepiště televizní premiéru neustály, po zápase se radovala Doubrava

/FOTOGALERIE/ Devět stovek diváků vidělo tři góly. V Řepištích se v utkání fotbalové I.B třídy, skupiny C, nakonec z jasného vítězství 3:0 radovali hosté z Doubravy. Branky vítězů zaznamenali Pavel Entner, Kamil Antal a Jiří Kuzník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení