Největším zásahem bude světelná křižovatka, která vznikne u vjezdu z Hlučínské ulice do outletového centra v těsné blízkosti mostu přes řeku Odru.

Podle informací Deníku půjde o poměrně velkou a komplikovanou křižovatku. Například při výjezdu z outletového centra na Hlučínskou ulici budou pro odbočení vlevo k dispozici dva jízdní pruhy. Ty se poté před mostem spojí v jeden. Ve směru z Ostravy se Hlučínská ulice před vjezdem do outletového centra rozšíří o další pruh, určený pro odbočení vlevo. V opačném směru do Ostravy zůstane jeden jízdní pruh, ze kterého za mostem povede odbočovací pruh do outletového centra.

Výjezd z obchodního střediska na Ostravu zajistí připojovací pruh.

OBAVY

Starostové některých ostravských městských obvodů a obcí na Opavsku, jejichž obyvatelé po Hlučínské ulici dojíždějí do Ostravy, se obávají dopravních komplikací. Názory starostů Deník přinesl v úterý. Všichni oslovení se shodli, že již nyní je situace na Hlučínské ulici v době dopravní špičky problematická. „Nedovedu si představit, co to udělá, pokud se do tohoto provozu přidá světelná křižovatka za mostem přes Odru,“ prohlásil například starosta Ostravy-Lhotky Josef Šrámek.

Podle zástupců společnosti TK Development, která stavbu připravuje, by ale ke zhoršení nemělo dojít. „Dopravní připojení bylo posouzeno odbornou studií specialisty na řešení dopravy, která vzala v úvahu všechny možné varianty dopravy.

Stávající ulice Hlučínská projde rozsáhlými úpravami komunikace a řízení světelných signalizačních zařízení na všech sousedních křižovatkách ulice Hlučínské,“ sdělil Deníku Roman Vachta z TK Development.

DALŠÍ PRUH

Kromě nové světelné křižovatky u mostu přes řeku Odru čekají motoristy i velké změny v navazující křižovatce ulic Hlučínské a Slovenské v Ostravě-Přívoze. Podle zjištění Deníku bude na Slovenské ulici ve směru k outletovému centru vybudován další jízdní pruh pro odbočení na Hlučínskou ulici.

„Bude rozšířen vjezdový pás na ulici Slovenské v délce asi 100 m o přibližně 2,6 metru na třípruhové uspořádání, čímž vznikne druhý pruh pro levé odbočení. Šířka jízdních pruhů bude 3,25 metru. Rozšíření vozovky bude na úkor travnatého pásu oddělujícího chodník. Bude zdemolován a přeložen stávající autobusový záliv, jeho umístění bude na začátku pruhu pro pravé odbočení. Vnitřní pruh pro levé odbočení bude vyhrazen pouze pro osobní auta,“ uvedla Andrea Vojkovská, tisková mluvčí ostravského magistrátu.