První pokus o stavbu nevyšel: DPO musel soutěž zrušit kvůli průtahům se zadávacím řízením, kdy jeden z účastníků podal námitky k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a nestihly by se již termíny stavby během letních měsíců. Protože antimonopolní úřad nerozhodl včas, rozhodl se DPO soutěž s pěti účastníky zrušit pro bezpředmětnost.

Najít v Sadové ulici volné místo, je téměř nemožné.
Pozor na lákavé parkovaní v Ostravě: Bez konzulárního povolení dostanete botičku

V Opavské ulici má dojít ke změně konstrukce tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD). Obyvatelům by měla úprava přinést snížení hluku a vibrací od tramvajového provozu. „Nová konstrukce bude mít pozitivní vliv především na snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají,“ řekla mluvčí DPO Tereza Šnoblová.

Vizualizace úpravy.Vizualizace úpravy.Zdroj: Novatramvajporuba.cz

Odhadovaná cena zakázky výrazně stoupla: z 95 na 250 milionů korun. Důvodem je spojení obou etap do jedné, původně se měly soutěžit dva úseky postupně.

„Nové výběrové řízení je již vypsáno na oba úseky, mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou, s předpokládaným termínem realizace v létě 2022. Zahájení stavebních prací očekáváme koncem června 2022. Výluka tramvajového provozu je plánována v měsících červenec až srpen, poté by se měla stavba dokončovat již za tramvajového provozu,“ dodala Šnoblová.

Příprava na vánoční zábavu v centru Ostravy jsou v plném proudu, 18. listopadu 2021,
OBRAZEM: V Ostravě už stojí obří kolo, vánoční přípravy jsou v plném proudu

Modernizovaný úsek má být navíc nově pokryt zelení, z části trávou a z části rozchodníkem. Revitalizací projdou i zastávky, které se v úseku nacházejí.