Komplikovanější vjezd do centra Ostravy způsobený uzavírkou ulice 28. října v úseku mezi ulicemi Poděbradovou a Nádražní nepůsobil v pátek řidičům výraznější problémy. Složitější situace byla jen u výjezdu z ulice Hollarovy do ulice Poděbradovy. Tak se dá ve zkratce shrnout první den zákazu vjezdu pro auta do části ulice, která patří k nejvytíženějším ve městě.

Dopravní situace v centru Ostravy v části kolem Nové Karoliny v pátek ráno.

Na Frýdlantských mostech se netvořily výraznější kolony, auta sjíždějící do centra se poměrně plynule „zipovala" do pruhu, který je navádí na objízdnou trasu přes Novou Karolinu. Tam pak část řidičů na světelné křižovatce odbočovala doleva směrem k Černé louce, druhá část mířila doprava do ulice Porážkové a dál přes Švabinského do centra Ostravy.

Zatímco semafor na Karolině umožňoval plynulý provoz, nová světelná signalizace na křižovatce ulic Švabinského a Poděbradovy držela řidiče v menších kolonách. Časové ztráty ale nebyly nijak výrazné. Nejhůře tak na tom byli v první den uzavírky ti, kdo chtěli z centra města vyjet přes ulici Hollarovu. Dostat se z ní na „Poděbradku" chtělo mnohdy pevné nervy.

Dopravní situace v centru Ostravy v části kolem Nové Karoliny v pátek ráno.

„První den uzavírky nebyly v centru Ostravy výraznější dopravní problémy, čekali jsme, že situace bude o třicet procent horší. Dolů z Frýdlantských mostů byla doprava plynulá, situaci na Poděbradově ulici a jejích křižovatkách s bočními ulicemi budeme postupně vyhodnocovat a pak případně nějak upravíme systém řízení zdejší dopravy. Uvidíme, jak to bude vypadat v pondělí, kdy je provoz ve městě rušnější," konstatoval náměstek primátora Aleš Boháč.

Lidem, kteří cestují do centra autem, doporučuje využívat vjezd po ulici Českobratrské. Zároveň Boháč oceňuje to, že se řidiči učí díky uzavírce používat komunikace, které vedou přes Karolinu a i do budoucna by mohly ulevit dopravě v centrální části moravskoslezské metropole.

Stavba zastávek u Karoliny potrvá až do konce září a celé tyto čtyři měsíce bude část ulice 28. října pro auta uzavřena. Součástí projektu jsou nejen nové nástupní ostrůvky, ale i přeložky kolejí a inženýrských sítí. Tramvaje nebudou daným úsekem projíždět v termínu od 27. července do 17. srpna, kdy bude místo nich zavedena náhradní autobusová doprava.

Dopravní situace v centru Ostravy v části kolem Nové Karoliny v pátek ráno.

O tom, zda jsou zastávky u Nové Karoliny vůbec potřeba, když tramvaje stojí na náměstí Republiky a pak hned u Elektry, mezitím Ostravané vedou plamenné diskuse. Mnoho z nich považuje investici do jejich vybudování, která činí 82 milionů korun za zbytečnou. Jiní ji ale hájí.

„Zastávka není pro obchodní centrum, ale pro obsluhu celé oblasti Karoliny. Z Frýdlantských mostů je na ni vzdálenost přes pět set metrů, od Elektry dvě stě osmdesát metrů. V centrech měst je běžná větší hustota zastávek. A za další těm, co se jedná o cenu – nestaví se jen zastávka, ale dělá se i celková přestavba celého úseku ulice 28. října," napsal například do jedné z diskusí na www.msdenik.cz čtenář s přezdívkou Fred.

Související články: Stavba zastávek u Karoliny v pátek začíná. Připravte se na objízdné trasy!

VÝZVA K ČTENÁŘŮM
Jak jste se mohli i v dnešním tištěném vydání Deníku dočíst - kolaps dopravy se v pátek ráno v centru Ostravy tedy nekonal. Alespoň viděno očima našich redaktorů. Jak jste to v pátek viděli vy? Bojíte se pondělka? :-) Posílat své zkušenosti, připadně fotky můžete taky na mail martin.pleva@denik.cz.