Po pěti letech se developeři v Ostravě opět pouští do výstavby obchodního centra. A ne jednoho, nýbrž hned dvou. Obě vyrostou už za rok a nacházejí se na opačných koncích města.

Outlet Arena Moravia, vůbec první centrum podobného zaměření v Moravskoslezském kraji, vznikne mezi dálnicí D1 a řekou Odrou. Nabídne na sedmdesát obchodů se značkovým zbožím za zvýhodněné ceny. „Zájem nájemců je velký, z téměř sedmdesáti procent je již centrum obsazené,“ informuje generální ředitel developera, Mogens Pedersen ze společnosti TK Development.

Outletová aréna, jež nabídne osm set parkovacích míst i kyvadlovou dopravu z centra města, se otevře na podzim příštího roku, tedy ve stejnou dobu jako podobný projekt v Plesné.

INVESTOŘI NEJDOU NASLEPO

Tamní obchodní řetězec Globus se rozšíří o nové obchodní centrum Géčko. To sice podle zpráv společnosti Reflecta Development přinese dvaatřicet obchodů a rovnou 1420 parkovacích míst. Jeho otevření je v plánu na říjen 2018.

„Tito developeři nepálí naslepo. Ekonomice se daří a oni cítí zisk,“ říká ekonom Jan Sucháček z katedry regionální a environmentální ekonomiky VŠB-TU Ostrava, podle nějž se tuzemská mapa s obchodními centry pomalu plní, ale několik bílých míst na ní ještě je.

„V Ostravě a okolí žije velký počet obyvatel, potenciálním trhem je i nedaleké Polsko. Spousta center je například i v menší Olomouci a investoři cítí, že Ostrava jim má ještě co nabídnout,“ soudí Sucháček o chystaných projektech. Jejich úspěch či neúspěch podle něj výrazně napoví potenciálním dalším investicím tohoto druhu ve městě.