VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční trať mezi Opavou a Ostravou byla konečně dokončena

OPAVA - Cestování vlakem z Ostravy do Opavy je díky dokončené elektrizaci trati rychlejší a pohodlnější než dříve.

26.6.2007
SDÍLEJ:

Osobní vlak CityElefant. Ilustrační fotoFoto: libor Běčák

Takzvaný malý železniční koridor zvýšil maximální rychlost vlaků z dřívějších 60 až 80 kilometrů v hodině na 100 kilometrů za hodinu, což znamená zkrácení cesty přibližně o 15 minut. Důležitý je také ekologický přínos, elektrizace snížila prašnost a hlučnost dopravy i množství exhalací. Stavba stála necelé dvě miliardy korun, řekl generální ředitel Správy železniční a dopravní cesty Jan Komárek.

Přestože elektrické vlaky jezdí mezi Opavou a Ostravou už od poloviny loňského prosince, oficálně byla elektrifikace této trati dokončena právě v minulých dnech.

Projekt zahrnoval modernizaci celého traťového úseku, předelektrizační úpravy i vlastní elektrizaci jednokolejné trati z OstravySvinova do stanice Opava–východ v délce téměř dvacet devět kilometrů. Jednalo se zejména o úpravy železničního spodku a svršku pro zvýšení traťové rychlosti na sto kilometrů za hodinu. V železniční stanici Opava–východ stavbaři postavili nové ostrovní nástupiště včetně podchodu a v celém úseku rekonstruovali 48 mostů. Nové moderní sdělovací a zabezpečovací zařízení včetně dispečerské řídicí techniky umožňuje dálkové řízení dopravy ze železniční stanice Ostrava-Svinov.

V současné době probíhá ještě rekonstrukce výpravní budovy. Nový kabát dostává fasáda a po jejím dokončení jako poslední přijde na řadu dostavění nástupiště u nádražní budovy.

Stavba byla zahájena v roce 2004. Její celkové investiční náklady dosáhly 1,931 miliardy korun (z toho náklady realizace činily 1,796 mld.), byla financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

26.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petr Vašek

Bývalý brankář Baníku Vašek posílil Ferram, hraje v poli

Vítkovice - Hradec Králové
27

Dobrý začátek byl k ničemu, Vítkovice rozesmutnil probuzený Bednář

Revoluce v údržbě silnic. Mají se řidiči v Ostravě bát nadcházející zimy?

/FOTOGALERIE, ROZHOVOR K TÉMATU/ Letošní zima na silnicích první třídy vyvolává velké obavy. Z rozhodnutí státu je budou vůbec poprvé udržovat soukromé firmy. Dopravní experti se děsí, co to v případě sněhových kalamit přinese. Lidé budou v zimě asi častěji vídat silničáře, jak po některých neupravených cestách projíždějí se zvednutými radlicemi, když se přemisťují odklízet sníh na své úseky.

OBRAZEM: Grifel začne novou éru pivních speciálů

Zejména díky pivním speciálům spotřeba Ostravaru i přes zákaz kouření v hospodách stoupá.

Los poháru: Baník zamíří do Mladé Boleslavi

Doma si znovu nezahrají. Los čtvrtfinále fotbalového MOL Cupu rozhodl o tom, že na konci února pocestují fotbalisté Baníku Ostrava do Mladé Boleslavi.

Policisté v kraji kontrolovali chodce. Za chybějící reflexní prvky padaly pokuty

/FOTOGALERIE/ Pochvaly, ale také pokuty udělovali moravskoslezští policisté, kteří se v uplynulých deseti dnech zaměřili na chodce a používání reflexních prvků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT