„Za celý první měsíc provozu nebyl žádný spoj této linky ani jednou do posledního místa zaplněn. Co hůř, některé spoje vezly jen jednoho cestujícího a některé jely zcela prázdné,“ napsal server. Podle něj byly autobusy málo využité i v příznivém počasí. Jedinou výjimkou byl první víkend provozu, kdy se řada lidí přišla svézt ze zvědavosti.

V Ostravě oba začaly poprvé jezdit od listopadu loňského roku jako „šichťáky“ z Poruby do Hrabové - VÍCE ZDE.
Tehdy pandemie koronaviru zpozdila jejich výrobu a doručení do Ostravy, takže je dopravce nestihl nasadit na sezonu na plánované turistické okružní lince z Dolních Vítkovic do zoo. Tam se tak objevily až letos v červnu - VÍCE ZDE.

Server dokládá svá tvrzení i údajů z veřejně přístupných webkamer společnosti Ovanet. „DPO doubledeckery využívá mimo víkendy i svátky na jiné lince a také je nabízí pro různé komerční účely, kde se jim daří co do zaplněnosti lépe. Avšak samotná linka č. 88 se navzdory relativně příznivému jízdnému trápí a naděje na výraznou změnu je v nedohlednu,“ konstatoval server.

Jediné město s doubledeckery v Česku v MHD

Ostrava je jediným městem v zemi, které používá dvoupodlažní autobusy v pravidelném provozu. Nákup vyšel dopravci až na třetí pokus. Nákup dvou vozů vyšel na 29 milionů korun.

V Ostravě od soboty jezdí v Dolní oblasti Vítkovic patrové autobusy, tzv. doubledeckery, které návštěvníky vozí přes město do zoologické zahrady a zpět.
VIDEO: Ostrava z patra doubledeckeru. Takto vypadala o víkendu vyhlídková jízda

Podle mluvčí DPO Terezy Šnoblové je předčasné zatím provoz na lince 88 vyhodnocovat, protože je v provozu jen krátce za podmínek ovlivněných koronavirovou pandemií. 

„Uvědomujeme si, že právě koronavirová pandemie a její důsledky (například možná ztížená orientace v aktuálně platných opatřeních) mají vliv na turismus v Ostravě a tím i na celou MHD, nejen na jednu konkrétní linku,“ uvedla.

Zdeněk Tamajka nyní jezdí s doubledeckerem.
Řídit doubledecker je bonus, tvrdí zkušený šofér Zdeněk z Ostravy

Podle ní v DPO očekávají, že využití linky poroste. „Očekáváme, že se zlepšením koronavirové situace v zemi a také s obnovením běžného přeshraničního styku se sousedním Polskem, využití linky č. 88 poroste. Tak jako je v DPO běžnou praxí u všech spojů a linek, budeme samozřejmě dál sledovat obsazenost a provoz, abychom ve výsledku doubledeckery s ohledem na jejich technické možnosti nasadili tam, kde je Ostravané nejvíce ocení,“ dodala.