Figuríny reprezentují skutečnou a zajímavou ženu, která je krásná a přirozená, přestože nemá „dokonalé míry“.

Myšlenka akce tkví v tom ukázat, že ženy a dívky nemusejí mít velikost 34 až 36, aby byly krásné a měly šmrnc. Akce bojuje proti život ohrožující bulimii a anorexii.

„Mnoho mladých lidí, především dívek, stále hledá srovnání se ženami z titulních stran módních časopisů. Ve snaze přiblížit se svým idolům pak často hazardují se svým zdravím. Je důležité poukázat na fakt, že krása patří ke každé ženě, konfekční velikosti i věku. Žena by se měla cítit šťastnou a krásnou každý den, ale v dnešní době je to docela obtížné, protože produktem komerčního světa je hlavně krása modelek a jejich takzvaná dokonalost,“ vysvětlila záměr manažerka společnosti Dove, která akci pořádá, Lenka Jůzová.

Do oblékání figurín se zapojily redakce předních českých lifestylových časopisů, které dostaly jedinečnou příležitost si svou figurínu odkoupit a přispět tak na veřejnou sbírku Dove 5P (podpora, prevence poruch příjmů potravy).

Výtěžek z prodeje a také prostředky získané díky dárcovským SMS budou rozdělovány formou grantů do různých ústavů a nemocnic podle konkrétních potřeb, případně i jednotlivcům na doporučení lékařů nebo psychologů.

Figuríny ve skutečně ženských velikostech se rozhodli obléci také někteří čeští návrháři, například Liběna Rochová nebo Jiří Klír. Akci podpořila také herečka Mahulena Bočanová nebo finalistka druhé řady SuperStar Leona Černá.