„Dvě autobusové zastávky Muglinovská v Ostravě jsou v tak špatném stavu, až se nechce věřit, že stojí ve třetím největším městě republiky," posteskla si v e-mailu zaslaném redakci čtenářka, která tady čeká den co den na „svůj" spoj.

„Lidé, kteří tady nastupují, musejí čekat na frekventovaném chodníku, kde občas padají větve z blízkých stromů a v zimě je ještě ohrožují rampouchy a sníh ze střech. Schází tady lavičky, v chodníku jsou díry. Kdo na této zastávce nastupuje jen občas, tak to možná hodí za hlavu. Kdo ale dojíždí den co den za prací, určitě jej takový stav zlobí. Mám trochu pocit, že městský obvod zůstává k našim steskům hluchý. Možná i proto, že řada lidí jinou možnost, než cestovat ze zastávky Muglinovská, prostě nemá," posteskla si čtenářka, která se podepsala Jana Blokšová.

Ideální místo

Deník se byl podívat na zastávce a zjišťoval i reakce lidí, kteří tady čekali na své autobusy.

„Nevypadá to tady nic moc, ale netrávím tu delší dobu než pět, maximálně deset minut. Tak mi to tak hrozné nepřipadá. Ta zastávka z mého pohledu stojí v ideálním místě, je to na ni blízko od tramvají. To vše podle mě převyšuje ta uváděná negativa," odpověděla žena středních let, která zde čekala na autobus.

Zastávka Muglinovská

„Ten chodník by spravit mohli a pro starší lidi by se hodily určitě ještě jedna nebo dvě lavičky. Budovat tady nějaké zastřešení asi možné není, protože zastávka je zároveň i chodníkem, který užívají kolemjdoucí," přidal svůj postřeh asi třicetiletý muž.

Mluvčí Moravské Ostravy a Přívozu Jana Pondělíčková odpověděla, že záměr vybudovat čekárnu pro cestující včetně laviček měl obvod už v roce 2010. „Při zpracovávání projektové dokumentace se ale přišlo na to, že čekárnu tady není možné postavit, protože pod tímto místem vede velké množství podzemních inženýrských sítí," vysvětlila mluvčí.

Lavičky budou

Jak dodala, už začátkem března obvod přidá na zastávku další lavičku. „Stav stromů budeme sledovat a v případě potřeby je prořežeme. V jarních měsících se celkové opravy dočkají i chodníky. Čekáme jen na to, až to umožní počasí," dodala.

Obvod ale podle ní i v současnosti prostřednictvím technických služeb zajišťuje v místě zastávek Muglinovská každodenní úklid.

Pořídili na zastávku drahý přístřešek, DPO ji ale zrušil

Zastávka ZelenáKe kuriózní situaci, na kterou redakci upozornil čtenář Deníku, došlo v Mariánských Horách. Radnice nechala začátkem letošního roku instalovat dva moderní prosklené přístřešky podobné stojí například u Nové Karoliny na zastávky Vršovců a Zelená. A právě zastávka Zelená, respektive ta, na které dosud zastavovala pouze linka 24, nebude od 3. března využívána. Dopravní podnik Ostrava totiž v rámci rozsáhlých změn v hromadné dopravě mění trasy některých linek a to se týká i zmíněného autobusu 24. Moderní přístřešek za bezmála 12 tisíc korun tak stojí na zastávce, kterou už od příštího týdne nevyužije jediný autobus ani cestující.

„O tom, že zastávka linky číslo 24 bude nevyužitá, jsem se dozvěděla až koncem ledna, a to už přístřešky stály. Nikdo nás o této změně dopředu neinformoval. Samozřejmě že to nenecháme jen tak. Přístřešek přemístíme na jinou, frekventovanější zastávku a přesun zhotoví tatáž firma, která prosklenou čekárnu instalovala," vysvětlila Deníku Gabriela Veselá z úseku místního hospodářství a dopravy.

„Na kterou zastávku přístřešek umístíme, to musíme ještě prodiskutovat a podle výsledku jednání se pak dá odhadnout i termín realizace. Není to totiž jednoduché. Pokud bychom například vybrali zastávku, kde dosud přístřešek nebyl, musí se vyřizovat stavební povolení a další záležitosti," přiblížila Veselá komplikaci s tím, že přesun moderní čekárny také bude nutné uhradit, nicméně cena by neměla být vyšší než samotná instalace přístřešku.