Podle prodavačky prodejny S-Jeans v centru Ostravy lidé nakupují v průběhu celého měsíce.

„Určitě se nedá říct, že po výplatách máme vysoké tržby a před nimi k nám nepřijde nakoupit nikdo. Je to rozloženo rovnoměrně. Myslím, že ten rozdíl se smazal i díky různým bankovním kartám. Ty lidem umožňují nákup, i když třeba hotové peníze právě u sebe nemají," uvedla mladá prodavačka.

Rovněž v nedaleké prodejně společenských her a zábavy, kde zákazníci nakupují například deskové a karetní hry, hlavolamy, šachy i další, podle prodavačky rozdíl v nákupech před výplatami a po nich znát není. „Že je právě po výplatě, se projeví opravdu výjimečně. Jinak lidé nakupují v průběhu celého měsíce a termíny výplat se neprojevují výrazně vyššími tržbami," přidala svůj názor prodavačka. Podle mluvčího Kauflandu Michaela Šperla se v nákupních zvyklostech zákazníků projevuje jistá pravidelnost. Ta ale nesouvisí s termíny výplat. „Vzhledem k velké orientaci na akční slevy a nízké ceny všeobecně, je zákazník nejen velmi dobře informovaný, ale při nakupování potravin také opatrný. Své nákupy si velmi rozvážně plánuje na celý měsíc. Nelze tedy jednoznačně říci, že se nákupní zvyklosti dělí na období před výplatami a po nich," odpověděl mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl.

Opačnou zkušenost naopak mají někteří prodejci květin. „Po výplatách máme tržby určitě vyšší. Když je těsně před výplatami, lidé nakupují květiny málo. Ne nadarmo se říká, že jíst se musí, oblečení lidé také potřebují, ale když nezbude na květinu, svět se nezboří," řekla s úsměvem prodavačka květinářství v ulici Čs. legií. Také v dalším květinářství v centru Ostravy zatím mají tu zkušenost, že po výplatách hlavně ve velkých firmách lidé nakupují květiny více.