Další tramvajový úsek v Ostravě dostane slušivý zelený kabát, tentokrát v unikátním, inovativním balení. V ulici Horní, v úseku mezi zastávkou ÚMOb Jih až po křížení s ulicí Provaznickou, bude tramvajovou trať pokrývat nový vegetační kryt z rozchodníků vsazených do speciálního systému rozebíratelných sadebních buněk.

Tento nový systém výsadby je skutečně inovativní a poprvé jsme s tímto řešením přišli právě tady, v ulici Horní. V případě opravy kolejí umožní bezproblémové rozebírání a zpětnou montáž jednotlivých komponentů po segmentech bez jejich nutné výměny. Jinak samotná technologie založení vegetačního krytu bude podobná, jako u předchozí realizace extenzivního ozelenění v ul. Dr. Martínka.

Horní ulice, Ostrava-Jih. Ilustrační foto.
V Ostravě začala další velká výluka, tentokrát na Jihu, na pomezí dvou sídlišť

Práce na novém extenzivním vegetačním krytu z předpěstovaných rozchodníkových koberců, které se zabudují do stávajícího kolejového svršku v délce 663 metry tramvajové trati, začaly v pátek 16. září a skončí nejpozději na konci listopadu.

Dopravní podnik Ostrava bezprostředně naváže na tuto investici města v lokalitě modernizací traťového úseku mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiříkovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les. Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v České republice mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati přibudou nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin. Půjde o první zmodernizovaný úsek s nízkou protihlukovou stěnou v Ostravě. Stavba by měla probíhat do listopadu 2022.

Pokládka travního koberce.
Tramvajovou trať v Ostravě-Jihu ozdobila zeleň. Jak šel čas s její pokládkou?

Na přelomu srpna a září se otevřel také další úsek zatravněné tramvajové trati, a to v ulici Opavské v Ostravě-Porubě. Celkem 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou prošlo změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na moderní systém pevné jízdní dráhy. Dopravní podnik Ostrava úsek zatravnil a zrekonstruoval i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO ve směru do centra.