VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hyundai zvýšil zájem o jazykové vzdělávání na Ostravsku

OSTRAVA - Vstup jihokorejské automobilky Hyundai do Moravskoslezského kraje a příliv dalších investorů z ciziny zřetelně zvýšil zájem obyvatel Ostravska o jazykové vzdělávání. Například jazyková škola Cloverleaf zaznamenala meziroční nárůst počtu zájemců o studium jazyka o téměř 15 procent. O pětinu více klientů než před rokem má v regionu jazyková škola Hello.cz.

1.6.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto z jazykového kurzuFoto: Archiv

"Díky tomu, že vzniká průmyslová zóna v Ostravě-Hrabové i Ostravě-Porubě, je zvýšení počtu zájemců mnohem větší než v posledních letech. Je tady hodně nových korejských firem, které mají zájem o jazykové vzdělávání. Odhaduji, že proti minulému roku je nárůst studentů 20 procent," řekl ředitel jazykové školy Hello.cz Ivo Táborský. Zároveň ale přiznal, že nové klienty škola získala tak, že nové investory sama vyhledala a oslovila s nabídkou jazykového vzdělávání.

"Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jsme zaznamenali nárůst klientů se zcela konkrétní představou o studiu jazyka s cílem využít tuto nezbytnou dovednost v budoucím zaměstnání," řekl Dalibor Krčmář, jednatel a spolumajitel školy Cloverleaf.

Podle Krčmáře nastane největší poptávka po vzdělávání v angličtině, až začne Hyundai fungovat a až se rozběhnou pravidelné subdodavatelské vztahy. "Pak totiž bude už zcela jasné, že nejen dodavatel pneumatik, ale také recepční či správce areálu bude muset umět mluvit a psát anglicky. Postihne to zkrátka i oblasti, které byly doposud nutnosti domluvit se anglicky ušetřeny," odhadl Krčmář.

Na sever Moravy a do Slezska loni směřovalo rekordních 54 miliard korun investic, z toho 31 miliard korun představuje investice jihokorejské společnosti Hyundai do stavby výrobního závodu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Továrna se letos začala stavět, sériová výroba by měla začít v březnu 2009. Hyundai přilákal do regionu i řadu subdodavatelských firem.

1.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Babis
56

Andrea Babišová z Bohumína: Největší radost z podoby jmen měl šéf marketingu ANO

Tomio Okamura (uprostřed) slaví úspěch SPD ve volbách.
6

SPD: Za úspěch v regionu vděčíme i zkušenostem s islamizací Havířova

ČSSD: Nikde nikdo, ani slovo... ODS: Dnes není důvod plakat!

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Sokolská třída v centru Ostravy. Obvyklé místo volebních štábů dvou stran z opačného politického spektra nemůže naskýtat v sobotu v podvečer odlišnější pohled. Zatímco u občanských demokratů panuje rušno i vstřícnost, sociální demokraté mají v oknech tmu, zamčeno a telefony neberou.  

OHLÉDNUTÍ DENÍKU: Zajímavosti a čísla z voleb v kraji

Hnutí ANO není jediné, kdo sklidil v letošních volbách u voličů v kraji výrazný úspěch, slaví i druhé SPD Tomia Okamury. Podívejte se s námi, jaké další zajímavé postřehy redaktoři Deníku v letošních volbám zaznamenali.

OBRAZEM: Piráti překonali stanovený cíl, ale v Ostravě rum proudem netekl

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Piráti, větřící úspěch, se v Ostravě začali scházet už od 15. hodiny, krátce po skončení voleb. „Zakotvili“ v klubu Fabric v Plynárenské ulici.  

Řepiště televizní premiéru neustály, po zápase se radovala Doubrava

/FOTOGALERIE/ Devět stovek diváků vidělo tři góly. V Řepištích se v utkání fotbalové I.B třídy, skupiny C, nakonec z jasného vítězství 3:0 radovali hosté z Doubravy. Branky vítězů zaznamenali Pavel Entner, Kamil Antal a Jiří Kuzník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení