"V tuto chvíli to vypadá, že cyklotramvaj provozována v letošním roce nebude," dodal mluvčí. Důvody, proč cyklotramvaj nevyjede, jsou dva. Prvním jsou vysoké náklady na její provoz. Druhý je také podstatný: „V letošním roce bude prováděna na významné části trasy cyklotramvaje rekonstrukce tratě, a to na ulici 17. listopadu v Ostravě- Porubě. Ta by zasáhla podstatnou část dnů, kdy je v provozu cyklotramvaj, takže by její provoz byl narušen výlukovým režimem velmi výrazně,“ dodal Albrecht.

Cyklotramvaj jezdila městem v uplynulých třech sezonách. Jejím úkolem bylo přepravit bezpečně cyklisty přes zahuštěné části Ostravy do blízkosti cyklostezek. Souprava jezdila od května do září pouze o víkendech, denně přepravila přes čtyřicet cyklistů. Ostrava byla jediným městem v České republice, které cyklotramvaj provozovalo. Zavedlo ji jako novou službu pro cestující. Jedna její trasa vedla mezi zastávkami Dubina - Nová Ves vodárna - Zátiší, druhá pak Hlučínská - Nová Ves vodárna - Zátiší.

Provoz cyklotramvaje stál ročně okolo jednoho milionu korun a byl ztrátový, stejně jako je ztrátový provoz ostatní městské hromadné dopravy obecně. Třetí rok provozu cyklotramvaje byl statisticky nejúspěšnější. I loni se počet přepravených osob s jízdními koly mírně zvýšil. Jestli se cyklotramvaj do ostravských ulic v dalších letech znovu vrátí, ukáže teprve čas. „Vyloučeno to samozřejmě není,“ poznamenal mluvčí dopravního podniku Albrecht.