VYBRAT REGION
Zavřít mapu

D 47 spojí kraj se zbytkem světa

OSTRAVA - Jako na smilování čeká mnoho řidičů na dokončení dálničního úseku D 47. Ten totiž konečně spojí nejen Ostravu s Prahou, ale především východní cíp republiky s celou Evropou. Kdy se dočkají? Kompletní dokončení dálnice je plánováno na druhou polovinu roku 2009.

27.4.2007
SDÍLEJ:

Stavba dálnice D47 v OstravěFoto: DENÍK/Martin Pleva

Některé její úseky však budou sloužit řidičům už v závěru roku letošního. „Na budoucí dálnici D 47 je naprostá většina úseků v současné době ve výstavbě. Úseky od Ostravy - Rudné přes Hrušov až do Bohumína by měly být zprovozněny v listopadu letošního roku. Ty ostatní pak během příštího roku, poslední pak v průběhu roku 2009,“ vyjádřila se Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

S největšími problémy se dosud potýkal závěrečný úsek, který by měl v konečné fázi tepnu s názvem D 1 vedoucí napříč celou republikou, jejíž bude D 47 součástí, spojit s polskou autostrádou A1. Dlouhou dobu však vázla stavba jak českého konce cesty, tak navazujícího polského začátku. Obě strany už ale hlásí, že v roce 2009 by se měly obě komunikace na hranici setkat. „Stavba posledního úseku od Bohumína po státní hranici s Polskem je v současné době ve fázi vypsání výběrového řízení na zhotovitele. Tento krok čeká na souhlas ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Dá se říci, že pokud souhlas k této poslední stavbě dálnice D 47 dostaneme v květnu, zahájíme výstavbu v letních měsících. Termín zprovoznění ve druhé polovině roku 2009 je pak koordinován s polskou stranou a jejich dálnicí A1,“ vyjádřila se dále Vápeníková k průběhu výstavby posledního úseku komunikace, díky které získá Moravskoslezský kraj konečně adekvátní silniční spojení se „zbytkem světa“.

K dodržování plánovaných termínů výstavby úseků dálnice D 47 pak ještě mluvčí ŘSD uvedla, že jejich zpoždění či urychlení souvisí s průběhem územních řízení, do kterých mnohdy zasáhly majetkoprávní komplikace, dodatečné průzkumy či záležitosti týkající se ochrany životního prostředí. „U některých staveb proběhlo územní řízení rychleji, než se předpokládalo, u jiných se bohužel protáhlo. Každopádně samotná výstavba všech úseků probíhá velmi rychlým tempem a dálnice D 47 bude plus minus zprovozněna v termínu,“ sdělila ještě Martina Vápeníková a závěrem dodala, že náklady na realizaci celého projektu dálnice D 47 by měly dosáhnout částky přibližně 57 miliard korun.

Prvním člověkem, který zdolá celou trasu nové dálnice, bude možná bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský. Nepojede však autem, ale půjde pěšky. Před pár lety totiž uzavřel sázku, že cesta bude kompletně hotova už v roce 2008. Je jisté, že prohraje, takže by měl asi začít shánět pohodlné boty na osmdesátikilometrovou procházku.


Tunel bude unikátní z hlediska bezpečnosti

Jediný na celém úseku dálnice D47 a k tomu druhý nejdelší v rámci celé dálniční sítě České republiky. To jsou jen některé ze zajímavých údajů týkajících se Klimkovického tunelu. Navržen byl z důvodu ochrany životního prostředí a také kvůli minimalizaci vlivu stavby na obec Klimkovice a blízké lázně na Hýlově.

Dva tubusy tunelu, jeden dlouhý 1078 metrů a druhý ještě o deset metrů delší, se začaly razit v dubnu před dvěma lety. Do zkušebního provozu by pak měl být celý tunel, jehož stavba přijde na dvě a půl miliardy korun, uveden už příští rok touto dobou. Po uvedení do plného provozu jím budou moci auta projíždět ve dvou pruzích v každém směru až osmdesátikilometrovou rychlostí. „Při stavbě je věnována velká pozornost bezpečnostním předpisům, které budou vyhovovat nejpřísnějším evropským kritériím. Obě trouby bude spojovat pět propojek, které umožní v případě požáru či nehody evakuovat osádky vozidel do druhého nezasaženého tubusu,“ přibližuje bezpečnostní prvky tunelu vedoucí projektu Břetislav Polák ze společnosti Metrostav.

V každé troubě pak bude ještě šest takzvaných SOS výklenků. „Ty budou vybaveny sebezáchrannými prostředky, protipožárními hydranty a také spojením s integrovaným záchranným systémem. Dispečer tunelu bude na provoz dohlížet a řídit ho ze Střediska správy a údržby dálnic na Slovenské ulici, které se v současné době rovněž buduje,“ doplňuje pak slova svého kolegy Antonín Straka, specialista na tunely ze zmiňované stavební firmy.

Unikátní z hlediska bezpečnosti je však Klimkovický tunel také díky použitému druhu betonu. Poprvé v České republice zde byl totiž využit takzvaný protipožární beton s umělohmotnými přísadami, konkrétně polypropylenovými vlákny. „Při vysokých teplotách se tato vlákna z betonu vypaří, takže se v něm vytvoří malé komůrky. Beton se pak do nich může rozpínat, čímž nedojde k jeho pnutí, a sníží se tak možnost jeho totální destrukce,“ přibližuje závěrem Břetislav Polák výhody protipožárního betonu, který se dnes už běžně používá v zemích Evropské unie, a ještě přidává několik dalších číselných údajů: „Šířka vozovky v každém tubusu bude devět a půl metru, jejich výška bude necelých pět metrů. V maximálním nadloží je tunel pětadvacet metrů pod povrchem.“

27.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 110 Kč Zámečníci strojů Strojní zámečník/ce. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 110 kč, mzda max. 150 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Nabízíme práci ve stabilní firmě + benefity, Obnovy svářečských průkazu, možnost zaučení i rozšíření kvalifikace, Znalost čtení výkresů(není však podmínkou). Pracoviště: Pmb - zos s.r.o. radvanice, Krištofova, č.p. 1443, 716 00 Ostrava 16. Informace: Barbora Senftová, +420 774 729 210. Administrativa - Administrativa Asistent, asistentka 20 000 Kč Odborní asistenti v administrativě Asistent/ka prodeje. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Nádražní 142, Moravská Ostrava, Kontakt e-mailem: j.murinova@svencar.cz, , Náplň práce:, Komunikace s klienty, tvoření nabídek, zpracování financování a pojištění, administrativa, správa facebookového profilu, prodloužení záruky, správa reportu prodaného příslušenství, odpovědnost za správu GDPR. , , Požadujeme:, ŘP sk. B a min. 2 roky aktivního ježdění, základy AJ, praxi v komunikaci a práci s PC (znalost excelu, outlooku apod.), spolehlivost, samostatnost, preciznost., , Nabízíme:, Stravenky, prémie, firemní akce, sick days a jiné benefity.. Pracoviště: Sven car, s.r.o. (1), Nádražní, č.p. 415, 702 00 Ostrava 2. Informace: Jana Murinová, . Řemeslné práce - Řemeslné práce Ostatní řemeslní pracovníci a 13 000 Kč Obsluha strojů a zařízení na výrobu keramiky a porcelánu (kromě cihel a dlaždic). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 9. Poznámka: ZZ, Místo výkonu práce: Kotěrova 3, Ostrava - Vítkovice, Osobně, telefonicky, emailem: personální oddělení v pracovní dny od 7-14h. , Přispěvky na stravování, Pracovní doba 7,5 hod. týdně. Pracoviště: Seeif ceramic, a.s., závod 03 keravit, ostrava, Kotěrova, č.p. 362, 703 00 Ostrava 3. Informace: Bc. Radana Mozgová, +420 597 357 299. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Lektoři dalšího vzdělávání 10 000 Kč Lektoři a učitelé jazyků na ostatních školách Lektor/ka anglického jazyka. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 10000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Ostrava, ul. Na Hradbách, Kontakt: Zájemci ať vyplní na našich webových stránkách znalostní test z AJ http://www.topschool.cz/kariera, ke kterému přiloží své CV., , Očekáváme: výbornou znalost jazyka a praxi v oboru. Komunikační dovednosti, kreativitu, samostatný a zodpovědný přístup. Ochota vstřebávat nové poznatky a přizpůsobit se týmu spolupracovníků, časová flexibilita., , Nabízíme: Zajímavou a zodpovědnou práci v příjemném kolektivu., , Plat: 170,00 Kč /hod. Pracoviště: Top school s.r.o., moravská ostrava, Na Hradbách, č.p. 2632, 702 00 Ostrava 2. Informace: Andrea Georgiev, .

Zajištěné medikamenty.

Divoká honička v Ostravě. Policisté pronásledovali auto převážející léky

Klimkovický tunel. Ilustrační foto.
14

Klimkovický tunel se uzavře. Zprůjezdněn bude v pátek ráno!

Ptali jste se Adama Rykaly, radního obvodu Ostrava-Jih

Právě teď Adam Rykala, radní obvodu Ostrava-Jih, jako host on-line rozhovoru Deníku odpovídal na dotazy čtenářů.

ON-LINE rozhovor s místostarostou Mariánských Hor a Hulvák Patrikem Hujdusem

Místostarosta Mariánských Hor a Hulvák Patrik Hujdus bude už zítra, v pátek 21. září 2018 od 9 hodin hostem on-line rozhovoru Deníku.

AKTUALIZOVÁNO

Ptali jste se Miroslava Svozila, kandidáta ODS pro Moravskou Ostravu a Přívoz

Miroslav Svozil, kandidát ODS do Zastupitelstva obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, byl hostem on-line rozhovoru Deníku 

Štěrkovna v pohotovosti. Místní vyděsila skvrna na hladině jezera

Na první pohled to vypadalo úděsně, někteří lidé si stěžovali i na zápach, který se z této skvrny u břehu měl šířit. První podezření padlo na to, zda do vody neunikly nějaké chemické látky.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT