VYBRAT REGION
Zavřít mapu

D 47 spojí kraj se zbytkem světa

OSTRAVA - Jako na smilování čeká mnoho řidičů na dokončení dálničního úseku D 47. Ten totiž konečně spojí nejen Ostravu s Prahou, ale především východní cíp republiky s celou Evropou. Kdy se dočkají? Kompletní dokončení dálnice je plánováno na druhou polovinu roku 2009.

27.4.2007
SDÍLEJ:

Stavba dálnice D47 v OstravěFoto: DENÍK/Martin Pleva

Některé její úseky však budou sloužit řidičům už v závěru roku letošního. „Na budoucí dálnici D 47 je naprostá většina úseků v současné době ve výstavbě. Úseky od Ostravy - Rudné přes Hrušov až do Bohumína by měly být zprovozněny v listopadu letošního roku. Ty ostatní pak během příštího roku, poslední pak v průběhu roku 2009,“ vyjádřila se Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

S největšími problémy se dosud potýkal závěrečný úsek, který by měl v konečné fázi tepnu s názvem D 1 vedoucí napříč celou republikou, jejíž bude D 47 součástí, spojit s polskou autostrádou A1. Dlouhou dobu však vázla stavba jak českého konce cesty, tak navazujícího polského začátku. Obě strany už ale hlásí, že v roce 2009 by se měly obě komunikace na hranici setkat. „Stavba posledního úseku od Bohumína po státní hranici s Polskem je v současné době ve fázi vypsání výběrového řízení na zhotovitele. Tento krok čeká na souhlas ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Dá se říci, že pokud souhlas k této poslední stavbě dálnice D 47 dostaneme v květnu, zahájíme výstavbu v letních měsících. Termín zprovoznění ve druhé polovině roku 2009 je pak koordinován s polskou stranou a jejich dálnicí A1,“ vyjádřila se dále Vápeníková k průběhu výstavby posledního úseku komunikace, díky které získá Moravskoslezský kraj konečně adekvátní silniční spojení se „zbytkem světa“.

K dodržování plánovaných termínů výstavby úseků dálnice D 47 pak ještě mluvčí ŘSD uvedla, že jejich zpoždění či urychlení souvisí s průběhem územních řízení, do kterých mnohdy zasáhly majetkoprávní komplikace, dodatečné průzkumy či záležitosti týkající se ochrany životního prostředí. „U některých staveb proběhlo územní řízení rychleji, než se předpokládalo, u jiných se bohužel protáhlo. Každopádně samotná výstavba všech úseků probíhá velmi rychlým tempem a dálnice D 47 bude plus minus zprovozněna v termínu,“ sdělila ještě Martina Vápeníková a závěrem dodala, že náklady na realizaci celého projektu dálnice D 47 by měly dosáhnout částky přibližně 57 miliard korun.

Prvním člověkem, který zdolá celou trasu nové dálnice, bude možná bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský. Nepojede však autem, ale půjde pěšky. Před pár lety totiž uzavřel sázku, že cesta bude kompletně hotova už v roce 2008. Je jisté, že prohraje, takže by měl asi začít shánět pohodlné boty na osmdesátikilometrovou procházku.


Tunel bude unikátní z hlediska bezpečnosti

Jediný na celém úseku dálnice D47 a k tomu druhý nejdelší v rámci celé dálniční sítě České republiky. To jsou jen některé ze zajímavých údajů týkajících se Klimkovického tunelu. Navržen byl z důvodu ochrany životního prostředí a také kvůli minimalizaci vlivu stavby na obec Klimkovice a blízké lázně na Hýlově.

Dva tubusy tunelu, jeden dlouhý 1078 metrů a druhý ještě o deset metrů delší, se začaly razit v dubnu před dvěma lety. Do zkušebního provozu by pak měl být celý tunel, jehož stavba přijde na dvě a půl miliardy korun, uveden už příští rok touto dobou. Po uvedení do plného provozu jím budou moci auta projíždět ve dvou pruzích v každém směru až osmdesátikilometrovou rychlostí. „Při stavbě je věnována velká pozornost bezpečnostním předpisům, které budou vyhovovat nejpřísnějším evropským kritériím. Obě trouby bude spojovat pět propojek, které umožní v případě požáru či nehody evakuovat osádky vozidel do druhého nezasaženého tubusu,“ přibližuje bezpečnostní prvky tunelu vedoucí projektu Břetislav Polák ze společnosti Metrostav.

V každé troubě pak bude ještě šest takzvaných SOS výklenků. „Ty budou vybaveny sebezáchrannými prostředky, protipožárními hydranty a také spojením s integrovaným záchranným systémem. Dispečer tunelu bude na provoz dohlížet a řídit ho ze Střediska správy a údržby dálnic na Slovenské ulici, které se v současné době rovněž buduje,“ doplňuje pak slova svého kolegy Antonín Straka, specialista na tunely ze zmiňované stavební firmy.

Unikátní z hlediska bezpečnosti je však Klimkovický tunel také díky použitému druhu betonu. Poprvé v České republice zde byl totiž využit takzvaný protipožární beton s umělohmotnými přísadami, konkrétně polypropylenovými vlákny. „Při vysokých teplotách se tato vlákna z betonu vypaří, takže se v něm vytvoří malé komůrky. Beton se pak do nich může rozpínat, čímž nedojde k jeho pnutí, a sníží se tak možnost jeho totální destrukce,“ přibližuje závěrem Břetislav Polák výhody protipožárního betonu, který se dnes už běžně používá v zemích Evropské unie, a ještě přidává několik dalších číselných údajů: „Šířka vozovky v každém tubusu bude devět a půl metru, jejich výška bude necelých pět metrů. V maximálním nadloží je tunel pětadvacet metrů pod povrchem.“

27.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Řemeslné práce - Řemeslné práce Svářeč 21 000 Kč Svářeči, řezači plamenem a páječi Palič/ka kovů - obsluha pálicího centra. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21000 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Ruská 83/24, Ostrava - Vítkovice, Kontakt: své životopisy zasílejte na p.zapletal@hmzdelivery.cz , pokud vás nebudeme kontraktovat do dvou týdnů od odeslání životopisu dali jsme přednost jinému uchazeči. Vaše osobní údaje zpracováváme pouze po dobu výběrového řízení, neuchováváme je v žádné databázi a po ukončení výběrového řízení je likvidujeme., , Požadujeme:, - Praxe v oboru alespoň 2 roky, - Paličský průkaz, - Jeřábnický a vazačský průkaz není podmínkou (doškolíme), -Manuální zručnost, - Fyzická zdatnost, - NÁSTUP IHNED, , Nabízíme:, - Mzda 130 Kč/hod. + 20% prémie, - 5 týdnů dovolené, - stravenky 80 Kč, - příjemné pracovní prostředí i kolektiv spolupracovníků, , Zaměstnanecké výhody: 5 týdnů dovolené, stravenky, další vzdělávání. Pracoviště: Hmz delivery s. r. o., Ruská, č.p. 83, 703 00 Ostrava 3. Informace: Petr Zapletal, +420 605 218 410. Výroba - Výroba Technici elektronici přístrojů, strojů a 30 000 Kč Technici technologové, normovači v ostatních průmyslových oborech Technolog/žka. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Suderova 2037/26, Ostrava - Mariánské Hory, V případě zájmu pište na e-mail., , Náplň práce:, Zpracování cenové nabídky, lakování dle výkresové dokumentace. Založení artiklu do IS. Zpracování cenové nabídky na artikl/operace, technologický postup., , Požadujeme:, Praxe na dané pozici min.2 roky. Velmi dobrá znalost lakovacích předpisů. Velmi dobrá orientace v technické dokumentaci. Organizační a komunikační schopnosti. Odolnost proti stresu a zátěži. Zodpovědnost, spolehlivost, časová flexibilita. Po roce smlouva na neurčito., , Zaměstnanecké výhody:, Stravenky, poukázky na údržbu oděvu, odměny, zázemí v úspěšné a stabilní spollečnosti, možnost seberealizace a uplatnění svých znalostí.. Pracoviště: Email service s.r.o., Suderova, č.p. 2098, 709 00 Ostrava 9. Informace: Petra Kandlerová, . Výroba - Technici bezpečnosti práce a ochrany zdraví, 25 000 Kč Technici bezpečnosti práce a ochrany zdraví, racionalizace výroby, ergonomických studií Koordinátor bezpečnosti práce na staveništi. Požadované vzdělání: úsv. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Společnost Manifold Group s.r.o. přijme zaměstnance na TPP na pozici koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi. Nástup možný ihned., Požadujeme min. středoškolské vzdělání technického nebo stavebního zaměření, praxe v oboru BOZP nebo na pozici technika , řidičský průkaz – B, ovládání práce na PC – MS Word. Excel, Outlook, práce s internetem, samostatnost, komunikativnost, spolehlivost, , §8 vyhl 50/1978 Sb. bez omezení napětí výhodou., Nabízíme: mzda 25 – 30 tis. Kč, služební vůz, zázemí zavedené společnosti., Životopisy zasílejte na: blaha@manifold.cz, v případě zájmu Vás vyzveme k osobnímu pohovoru., Platí pro: Ostrava, Nový Jičín, Studénka, Frýdek-Místek, Jihlava, Humpolec, Žďár nad Sázavou, Pelhřimov a okolí.. Pracoviště: Manifold group s..r.o. ostrava, Družstevní, č.p. 346, 724 00 Ostrava 24. Informace: Petr Bláha, . Řemeslné práce - Řemeslné práce Tesař 14 900 Kč Tesaři Tesař/ka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14900 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: ZamK, Pracoviště: Ostrava, Kontakt osobně úterý a středa od 9 do 11 hod. v místě sídla: 28. října 68/165, Ostrava - Mariánské Hory. Telefonicky úterý a středa od 9 do 11 hod. na č. 608 811 724., , Požadujeme:, - vyučení v oboru tesař, - praxe v oboru tesař, - práce ve výškách, - výborný zdravotní stav. Pracoviště: Evd spolek cz s.r.o., 28. října, č.p. 68, 709 00 Ostrava 9. Informace: Petro Pyrozhuk, +420 608 811 724.

Ilustrační foto.
13

Silnice v Moravskoslezském kraji pokryl rozbředlý sníh, řidiči mají být opatrní

Odebraní pejsci podezřelému obchodníkovi byli nabídnuti do náhradní péče.
4

Kšefty s pejsky: kriminalisté z Ostravy hledají další podvedené

Řidičům se ulevilo, Rudnou už nemusí objíždět

/FOTOGALERIE/ Devět měsíců bylo „zašpuntované“ centrum města u Frýdlantských mostů, ve špičkách až půlhodinové kolony se tvořily také v Hrabové, kudy vedla potenciální druhá objízdná trasa. Komplikace nyní končí, rekonstrukce je hotová.

Miniuni na Černé louce končí, ustoupí novému miliardovému areálu

FOTOGALERIE/ Pozemky za Divadlem Antonína Dvořáka nedaleko historického centra města už patří Ostravské univerzitě, která zde do několika let vybuduje miliardový areál. Co však bude s Miniuni, unikátním Světem miniatur?

Novinka! Baník Ostrava otevřel druhý fanshop. Přímo v Karolině

Vánoce v baníkovských barvách? Ostrava se do nich dost možná oblékne. Baník totiž vypustil do světa novou zimní kolekci oblečení. A co víc. V obchodním centru Forum Nová Karolina, tedy na velmi atraktivním místě, otevřel Baník svůj zbrusu nový fanshop.

Kůrovcová kalamita v Jeseníkách: kácení v rezervaci povoleno. S podmínkami

Do dalších cenných částí Jeseníků postupuje kůrovcová kalamita.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT