VYBRAT REGION
Zavřít mapu

D 47 spojí kraj se zbytkem světa

OSTRAVA - Jako na smilování čeká mnoho řidičů na dokončení dálničního úseku D 47. Ten totiž konečně spojí nejen Ostravu s Prahou, ale především východní cíp republiky s celou Evropou. Kdy se dočkají? Kompletní dokončení dálnice je plánováno na druhou polovinu roku 2009.

27.4.2007
SDÍLEJ:

Stavba dálnice D47 v OstravěFoto: DENÍK/Martin Pleva

Některé její úseky však budou sloužit řidičům už v závěru roku letošního. „Na budoucí dálnici D 47 je naprostá většina úseků v současné době ve výstavbě. Úseky od Ostravy - Rudné přes Hrušov až do Bohumína by měly být zprovozněny v listopadu letošního roku. Ty ostatní pak během příštího roku, poslední pak v průběhu roku 2009,“ vyjádřila se Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

S největšími problémy se dosud potýkal závěrečný úsek, který by měl v konečné fázi tepnu s názvem D 1 vedoucí napříč celou republikou, jejíž bude D 47 součástí, spojit s polskou autostrádou A1. Dlouhou dobu však vázla stavba jak českého konce cesty, tak navazujícího polského začátku. Obě strany už ale hlásí, že v roce 2009 by se měly obě komunikace na hranici setkat. „Stavba posledního úseku od Bohumína po státní hranici s Polskem je v současné době ve fázi vypsání výběrového řízení na zhotovitele. Tento krok čeká na souhlas ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Dá se říci, že pokud souhlas k této poslední stavbě dálnice D 47 dostaneme v květnu, zahájíme výstavbu v letních měsících. Termín zprovoznění ve druhé polovině roku 2009 je pak koordinován s polskou stranou a jejich dálnicí A1,“ vyjádřila se dále Vápeníková k průběhu výstavby posledního úseku komunikace, díky které získá Moravskoslezský kraj konečně adekvátní silniční spojení se „zbytkem světa“.

K dodržování plánovaných termínů výstavby úseků dálnice D 47 pak ještě mluvčí ŘSD uvedla, že jejich zpoždění či urychlení souvisí s průběhem územních řízení, do kterých mnohdy zasáhly majetkoprávní komplikace, dodatečné průzkumy či záležitosti týkající se ochrany životního prostředí. „U některých staveb proběhlo územní řízení rychleji, než se předpokládalo, u jiných se bohužel protáhlo. Každopádně samotná výstavba všech úseků probíhá velmi rychlým tempem a dálnice D 47 bude plus minus zprovozněna v termínu,“ sdělila ještě Martina Vápeníková a závěrem dodala, že náklady na realizaci celého projektu dálnice D 47 by měly dosáhnout částky přibližně 57 miliard korun.

Prvním člověkem, který zdolá celou trasu nové dálnice, bude možná bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský. Nepojede však autem, ale půjde pěšky. Před pár lety totiž uzavřel sázku, že cesta bude kompletně hotova už v roce 2008. Je jisté, že prohraje, takže by měl asi začít shánět pohodlné boty na osmdesátikilometrovou procházku.


Tunel bude unikátní z hlediska bezpečnosti

Jediný na celém úseku dálnice D47 a k tomu druhý nejdelší v rámci celé dálniční sítě České republiky. To jsou jen některé ze zajímavých údajů týkajících se Klimkovického tunelu. Navržen byl z důvodu ochrany životního prostředí a také kvůli minimalizaci vlivu stavby na obec Klimkovice a blízké lázně na Hýlově.

Dva tubusy tunelu, jeden dlouhý 1078 metrů a druhý ještě o deset metrů delší, se začaly razit v dubnu před dvěma lety. Do zkušebního provozu by pak měl být celý tunel, jehož stavba přijde na dvě a půl miliardy korun, uveden už příští rok touto dobou. Po uvedení do plného provozu jím budou moci auta projíždět ve dvou pruzích v každém směru až osmdesátikilometrovou rychlostí. „Při stavbě je věnována velká pozornost bezpečnostním předpisům, které budou vyhovovat nejpřísnějším evropským kritériím. Obě trouby bude spojovat pět propojek, které umožní v případě požáru či nehody evakuovat osádky vozidel do druhého nezasaženého tubusu,“ přibližuje bezpečnostní prvky tunelu vedoucí projektu Břetislav Polák ze společnosti Metrostav.

V každé troubě pak bude ještě šest takzvaných SOS výklenků. „Ty budou vybaveny sebezáchrannými prostředky, protipožárními hydranty a také spojením s integrovaným záchranným systémem. Dispečer tunelu bude na provoz dohlížet a řídit ho ze Střediska správy a údržby dálnic na Slovenské ulici, které se v současné době rovněž buduje,“ doplňuje pak slova svého kolegy Antonín Straka, specialista na tunely ze zmiňované stavební firmy.

Unikátní z hlediska bezpečnosti je však Klimkovický tunel také díky použitému druhu betonu. Poprvé v České republice zde byl totiž využit takzvaný protipožární beton s umělohmotnými přísadami, konkrétně polypropylenovými vlákny. „Při vysokých teplotách se tato vlákna z betonu vypaří, takže se v něm vytvoří malé komůrky. Beton se pak do nich může rozpínat, čímž nedojde k jeho pnutí, a sníží se tak možnost jeho totální destrukce,“ přibližuje závěrem Břetislav Polák výhody protipožárního betonu, který se dnes už běžně používá v zemích Evropské unie, a ještě přidává několik dalších číselných údajů: „Šířka vozovky v každém tubusu bude devět a půl metru, jejich výška bude necelých pět metrů. V maximálním nadloží je tunel pětadvacet metrů pod povrchem.“

27.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Vedoucí provozu v ostatních zařízeních 25 000 Kč

Vedoucí provozu v ostatních zařízeních Projektový manažer. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Jste akční člověk, kterého baví zařizovat, organizovat, zjišťovat různé informace a nebojíte se komunikace s lidmi?, Potom naše nabídka je určena přímo pro Vás!, , Co Vás na této pozici čeká?, - dostanete na starost různé projekty,, - pro tyto projekty budete zpracovávat administrativní záležitosti, koordinovat jednotlivé fáze, vyhledávat informace a místa, řešit další náležitosti s tím spojené, vyjednávat,, - zajistíte hladký chod zakázky,, - budete jednat samostatně, ale zároveň komunikovat s kolegou na stejné pozici, tak s klienty i managementem společnosti,, - denní komunikace česky/polsky., , Bez čeho se neobejdete?, - aktivní znalosti polského jazyka,, - komunikativní znalosti českého jazyka,, - SŠ vzdělání, , - zkušeností s vedením či koordinací lidí,, - výborných organizačních a komunikačních schopností pro efektivní koordinaci svěřených aktivit,, - řidičský průkaz sk. B,, - místo výkonu práce v Ostravě a nejbližším okolí., , Co vám postupně nabídneme:, - pracovní smlouvu se zkušební dobou na 1 rok, poté na neurčito, , - zajímavou mzdu, která se po půl roce významně navýší,, - odměny, prémie, cestovní náhrady, , - mobilní telefon i k soukromým účelům, notebook, služební auto, , - 25 dnů řádné dovolené,, - příspěvek na penzijní připojištění. , - dotované sportovní vyžití, další benefity.. Pracoviště: Ostrava, náměstí Slovenského národního povstání, č.p. 2012, 700 30 Ostrava 30. Informace: Eva Wolná, +420 735 177 454.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební inženýr 18 000 Kč

Inženýři projektanti budov Projektant/ka. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Vítkovická 22, Moravská Ostrava, 70200, Kontakt: svoje CV a motivační dopis zasílejte na e-mailovou adresu: KremenkovaL@fsc-ov.cz, Upozorňujeme na skutečnost, že budeme kontaktovat pouze uchazeče, kteří splní výše uvedené požadavky., , Náplň práce:, -vypracování projektové dokumentace, -provádění kontrol, posuzování a korektury projektů a dokumentací, -provádění stavebně technického průzkumu, -provádění autorského nebo technického dozoru nad realizací stavby, -řízení příslušných odborných a montážních prací, -organizace, řízení, provádění a účast na přejímce projektů včetně subdodávek , , Požadujeme:, -SŠ/VŠ vzdělání v oblasti elektrotechnického směru výhodou, -znalost práce s AutoCAD, případně s jinými CAD programy, -znalost práce na PC, -výborné komunikační dovednosti, příjemné vystupování, -iniciativu, samostatnost, zodpovědnost a pečlivost, -trestní bezúhonnost, -řidičský průkaz skupiny B výhodou, , Nabízíme:, -stabilní zázemí největší poradenské společnosti v ČR v oblasti ochrany osob, majetku, informací a služeb bezpečnostního managementu, -vedení a zaškolení do produktů v oblasti projekce systémů technické ochrany (STO), -pravidelnou účast na odborných seminářích a konferencích, -odpovídající platové podmínky, -kariérní růst a další rozvoj ve společnosti, -notebook a mobilní telefon , -příjemný pracovní kolektiv, -2 dny sick days, -2 dny dovolené navíc, -stravenky. Pracoviště: F.s.c. bezpečnostní poradenství, a.s., Vítkovická, č.p. 1994, 702 00 Ostrava 2. Informace: Lucie Křeménková, .

Obchod - Obchod Realitní makléř 25 000 Kč

Realitní makléři Specialista/tka na nemovistosti - hypoteční specialista/tka. Požadované vzdělání: úsv. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Pracoviště:, Hypocentrum Komerční banka a Modrá Pyramida, Janáčkova 3277/22a, Moravská Ostrava, V případě zájmu kontaktujte telefonicky nebo e-mailem: radim.chytka@mpss.cz, , V současné době pro trh s nemovitostmi a hypoteční trh hledáme specialisty/ky pro klienty Komerční banky a Modré pyramidy., , Náplň práce:, Zprostředkování prodeje nemovitostí nebo hypotečních úvěrů pro nové i současné klienty, zpracování kupních smluv, komunikace s advokáty a znalci nemovitostí., , Osobnostní předpoklady a dovednosti:, Proaktivní přístup, výborné komunikační a prezentační dovednosti, cílevědomost, zodpovědnost, vysoké nasazení a flexibilitu, SŠ vzdělání, uživatelská znalost PC a internetu, trestní bezúhonnost., , Zaměstnanecké výhody:, Profesionální školení, firemní software pro správu, pracoviště v centru Ostravy, pružná pracovní doba, firemní tarif, zvýhodněný úvěr, možnost práce z domu, firemní vůz značky Audi.. Pracoviště: Radim chytka, moravská ostrava, Janáčkova, č.p. 3277, 702 00 Ostrava 2. Informace: Radim Chytka, +420 602 527 971.

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 14 000 Kč

Mechanici a opraváři osobních automobilů. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14000 kč, mzda max. 16000 kč. Volných pracovních míst: 25. Poznámka: ZZ - Pracoviště: Lihovarská 1378/11, Ostrava Radvanice, - maximální zručnost i fyzická kondice, - zkušenost s prac. návyky, - možnost vyslání na prac. cestu v rámci firmy, ČR, Telefonicky: 9,00 - 15,00h.Osobně: středa 8,00 -11,00h na Serafinova 359/6, Ostrava Kunčice, e-mailem: lhraktiv@seznam.cz. Pracoviště: Lhr aktiv s.r.o., Michálkovická, č.p. 1942, 710 00 Ostrava 10. Informace: Vasyl Chonka, +420 775 405 747.


Fotbal, příprava: Baník Ostrava - Ružomberok , 23. června 2018 v Bolaticích.
18

Baník na úvod přípravy porazil Ružomberok

Slavnosti Pivovaru Ostravar, 22. června 2018 v Ostravě.
1 21

OBRAZEM: Slavnosti Ostravaru jsou plnoleté aneb Ruku v ruce za pivem

Vězni v Ostravě stočili další med, až 80 kilogramů. Je však neprodejný

Další desítky kilogramů medu stočili trestanci z ostravské Věznice Heřmanice. První letošní medobraní absolvovali v půli května, kdy získali čtyřicet kilogramů, nyní se dočkali druhého.

Dozvíme se někdy, co dělal v Ostravě cyklista-nešika?

/SERIÁL DENÍKU/ Policie stále pátrá po viníkovi kuriózní nehody, který způsobil škodu na služebním voze.

Ostrava investuje do MHD miliardy, ve hře jsou i čínské tramvaje

Dopravní podnik Ostrava chce v příštích letech utratit až čtyři miliardy korun za nové dopravní prostředky. Velkou modernizací projde hlavně tramvajový vozový park.

Krásné ženy z Argentiny, Nigérie a Evropy. Vyberte nejhezčí fanynku skupiny D

Fotbalové mistrovství světa v Rusku neprovázejí jen nádherné útočné akce a góly, ale i krásné ženy na tribunách či ve fanzónách. Do konce června vám budeme nabízet nejsympatičtější fanynky týmů z každé skupiny. Můžete hlasovat pro vaši favoritku, vítězky pak postoupí do finále, v němž se „utkají“ o pomyslný titul Miss šampionátu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT