Podmínky pro přepravu lidí s omezenou schopností pohybu se podle dopravců i vozíčkářů postupně zlepšují. Od roku 2003 se podíl nízkopodlažních vozidel ve vozovém parku DPO zdvojnásobil, nyní je pro snadný nástup a výstup handicapovaných lidí upravena téměř čtvrtina dopravních prostředků a další budou postupně přibývat.

Lidé na vozíčku přesto s dopravou po Ostravě příliš spokojeni nejsou. "Cestovat bez doprovodu je pořád risk. Někdy se stává, že místo ohlášeného bezbariérového spoje přijede běžný autobus či tramvaj. Někteří řidiči navíc nechtějí nebo neumí spustit plošinu. Většina handicapovaných lidí proto raději využívá speciální autodopravu pro vozíčkáře," řekl dnes místopředseda ostravského Sportovního klubu vozíčkářů Martin Hüner. Problémy jsou také s dostupností tramvají, ostrůvky s nájezdem vhodným pro vozíky přibývají podle handicapovaných pomalu.

Podmínky pro vozíčkáře se postupně zlepšují také v dalších městech kraje. Autobusové linky pro vozíčkáře začaly jezdit například do rehabilitačního ústavu v Hrabyni, mezi bruntálskou a rýmařovskou nemocnicí a také v Novém Jičíně.