Dnes jich má více než půldruhého sta, což představuje 23 procent vozového parku. „Největším oříškem pro dopravce je přeprava osob upoutaných k invalidnímu vozíku,“ uvedl zástupce Dopravního podniku Ostrava Aleš Stejskal. Před deseti lety dopravní podnik zakoupil první dva nízkopodlažní autobusy a dva trolejbusy. První nízkopodlažní tramvaj přibyla o rok později. V současné době dopraváci provozují 51 bezbariérových tramvají, 79 autobusů a od včerejšího dne třicet bezbariérových trolejbusů.

„Na 37 linkách dopravního podniku jsou pravidelně nasazována nízkopodlažní vozidla, to jsou takzvané zaručené spoje. Kromě těchto spojů jsou vypravována další vozidla i na jiné spoje dosud nezaručené,“ dodal Stejskal. Naposledy přibyla 4. března mezi bezbariérové linky trolejbusová linka číslo 102. V rámci ODIS zajišťují v Ostravě bezbariérovou dopravu také další dopravci, jako jsou firmy TGMHolding, Connex Morava a České dráhy. „Příspěvkem k odstraňování bariér je také hlášení pro nevidomé, které máme nainstalováno ve všech tramvajích, trolejbusech a asi šedesáti autobusech,“ upřesnil ředitel Dopravního podniku Ostrava František Vaštík.

Mezi vozíčkáře, kteří využívají bezbariérovou dopravu v Ostravě, patří pětadevadesátiletý Jaromír Suchý z Rehabilitačního centra v Hrabyni. „Velmi se to pro nás zlepšilo. Také řidiči jsou ochotní. Pokud má někdo elektrický vozík, tak tu plošinu vyjede. Ale na mechanickém vozíku mě musí řidič zezadu jistit, ale to oni dělají úplně automaticky,“ uvedl. Také jemu bude sloužit nová mapa Bezbariérové dopravy ODIS v Ostravě.