„Je to stavba také dlouho diskutovaná. Severní spoj by měl ulevit nervům řidičů, kteří den co den stojí v kolonách na křižovatce u Staré vodárny. Severní spoj má sloužit především Porubákům. Neočekává se, že by po něm jezdili ti, kteří Porubou projíždějí a jedou dál,“ uvedl porubský místostarosta Petr Jedlička.

V současné době se už buduje nájezd na dálnici D 47 směrem od Mariánskohorské ulice v Ostravě–Nové Vsi. Stavba bude pokračovat u soutoku řek Odry a Opavy, na stranu Hošťálkovic a v místech před třebovickým nádražím přemostí řeku a trať. O konečné podobě trasy Severního spoje se stále jedná. „Očekáváme, že by během jednoho až dvou měsíců mělo zastupitelstvo města změnit územní plán ve vedení trasy, kdy Poruba nesouhlasila s vedením trasy po ulici Provozní. To je, aby byla vyústěna u pneuservisu Zavadil. Naopak Poruba trvala na tom, aby byla zachována původní trasa, která byla kdysi vytýčena. To znamená přes část lesa Turkov a vyústění u hasičského sboru na Martinovské ulici,“ dodal Jedlička.

Lidé, kteří budou chtít jet směrem na Opavsko a Bruntálsko, budou využívat prodlouženou Rudnou ulici. V místech, kde je dnes Rudná ukončena, budou takzvané brýle, tedy i sjezd směrem do Poruby. Vedou se ještě jednání o dalším sjezdu, aby lidé bydlící ve Vřesině mohli také sjíždět kousek za odbočkou, kde se dnes jde na Skalku. Prodloužená Rudná je pro Porubu prioritní stavbou. Veškerá doprava včetně těžké kamionové tam dnes projíždí po ulici 17. listopadu a Opavské směrem na Opavu.