Zájem o zastavování rychlovlaků Pendolino mezi Ostravou a Prahou mají také další města ležící na této trati. Šance těchto měst na úspěch jsou nyní ale malé. V Moravskoslezském kraji mezi ně patří Studénka a Bohumín. „Mou noční můrou je zastavování pendolina jinde než v krajských městech,“ tvrdí ale náměstek pro osobní dopravu generálního ředitele Českých drah Jiří Kolář. Přiznal, že dostává dopisy od poslanců a senátorů, kteří si přejí zastavování pendolina v Bohumíně.

„České dráhy nebudou mít od Moravskoslezského kraje pokoj, dokud nebude pendolino zastavovat ve Studénce. Moravskoslezský kraj bude mít první letiště napojeno na České dráhy, to znamená, že pak to bude mít logiku,“ nechal se slyšet na setkání s Kolářem v Ostravě náměstek moravskoslezského hejtmana Pavol Lukša.

Zástupce Českých drah ale přesto trvá na svém. „Jak někde povolíme zastavování jinde než v krajských městech, tak v tu chvíli budu mít na stole petici obyvatel Zábřehu na Moravě a České Třebové, že si tam přejí zastavovat,“ kontroval Kolář a s nadsázkou dodal, že České Třebové slíbil přibrždění pendolina, nikdy zastavování. „Jakmile připustíme zastavování pendolina někde jinde, tak se to rozplizne a ztratí to tu ambici nadvlaku. Pendolino ztratí rychlost a minuty, které najíždí oproti jinému vlaku,“ dodal Kolář.