„Koupil jsem si minulý týden patnáctiminutovou jízdenku, nastoupil do tramvaje a hned jsem si ji označil. Asi po pěti minutách jízdy jsem se chtěl podívat, do kolika hodin přesně platí, a teprve v tu chvíli jsem si všiml, že je označena až do půlnoci,“ uvedl cestující.

Přestože docestoval tramvají přesně tak, jak chtěl, měl obavy z revizora, který by ho mohl považovat za černého pasažéra. Podle mluvčího Dopravního podniku Ostrava Miroslava Albrechta revizor dokáže rozpoznat na jízdence z údajů, které jsou na ní uvedené, zda byla v době kontroly platná, protože je na ní vytištěna i konkrétní minuta označení. „Pokud byla jízdenka v takovém případě platná, neměl by být tento cestující považován za cestujícího bez platného dokladu. Nicméně cestující je podle platných smluvních přepravních podmínek povinen zkontrolovat si údaj na jízdence. Pokud to ale v dobré víře neudělá a jízdenka je platná, neměl by být pokutován,“ uvedl Albrecht.

Na označovačích ve vozidlech jsou podle něj upozornění pro cestující, že označená jízdenka platí po dobu odpovídající druhu a ceně jízdenky. Proto patnáctiminutová jízdenka nemůže platit déle než 15 minut a nemůže získat označovačem delší platnost. Přesto není vyloučeno, že označovač kvůli poruše na jízdenku vyznačí špatnou dobu platnosti. Jak by se tedy cestující měl zachovat v případě, že mu označovač vytiskne na jízdenku špatný čas? „Může zajít za řidičem, který by mu měl platnost jízdenky zkrátit na patnáctiminutovou, v případě, že si toho všimne v době platnosti jízdenky,“ dodal Albrecht.