Půjde především o hlavní tah z Bělotína přes Odry a Fulnek do Ostravy, silnici ze severomoravské metropole do Bohumína a také průtah Bohumínem, jež budou přeřazeny do sítě silnic druhé třídy. Za údržbu všech nových úseků zaplatí kraj ročně kolem 11 milionů korun. Vyplynulo to z jednání na čtvrtečním zasedání krajského zastupitelstva.

Zastupitelé dnes s převodem souhlasili, protože dostanou od státu silnice opravené. "Podle dohody mezi krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic nám stát předá silnice zrekonstruované, takže v blízké budoucnosti nebudou vyžadovat žádné větší investice," uvedl náměstek hejtmana Pavol Lukša. Silnice by měly být na kraj převedeny v letech 2010 a 2011.

První úseky dlouho očekávané dálnice D47 budou na Ostravsku dokončeny už letos, zprůjezdnění dálničního tahu z Lipníku nad Bečvou až do Bohumína se plánuje na příští rok. Poslední úsek z Bohumína k hraničnímu přechodu s Polskem by měl být dokončen v roce 2009.

Moravskoslezský kraj spravuje v současné době 2700 kilometrů silnic druhé a třetí třídy, provozní náklady na jejich údržbu stojí kraj 500 milionů ročně, řekl vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Ivo Muras.