Generální ředitel firmy ODS – Dopravní stavby Ostrava, která rekonstrukci loni prováděla, Tomáš Vítek uvedl, že o špatném stavu Stodolní ví a snaží se ho řešit. „Nepřekvapilo nás, že dlažba praská. Může za to nevhodně zvolené technické řešení, na kterém však projektant trval. Upozorňovali jsme ho na to před samotnou rekonstrukcí,“ tvrdí Vítek.

Upřesnil, že nyní firma společně s projektantem hledá způsob, jak ulici spravit. „Navrhujeme dvě varianty. Buď v rámci záruky Stodolní opravíme, ale dá se předpokládat, že po čase dlažba začne praskat znovu, nebo ji vydláždíme novým materiálem. Nejlépe by se sem hodila bílá žulová kostka. Záruční opravy provádíme samozřejmě zdarma, novou dlažbu by však nejspíš musel zaplatit investor. Je to ale věc dohody,“ uvedl Vítek.

Rekonstrukce Stodolní ulice začala loni v březnu a skončila koncem července. Byla rozdělena do pěti etap, každý měsíc získal nový kabát jeden úsek. Celkově stála devatenáct milionů korun. Tři čtvrtiny této částky pokryl investor - městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz - z grantu Evropské unie, zhruba čtyři miliony pak vynaložil ze svého rozpočtu. Starosta Moravské Ostravy a Přívozu Miroslav Svozil (ODS) uvedl, že se místní radní problémy Stodolní ulice zabývají. „Řešíme tu rostoucí kriminalitu, velký hluk, který obtěžuje okolní obyvatele, a budeme se věnovat i povrchu cesty. Spojím se s vedením firmy ODS – Dopravní stavby Ostrava a jistě se domluvíme,“ prohlásil Svozil.