VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zima může začít, ostravští silničáři jsou připraveni

Silničáři Ostravských komunikací (OK) budou v zimě udržovat celkem 385 kilometrů ostravských silnic, které si rozdělili na 17 rajónů. V případě potřeby do každého z nich okamžitě vyrazí jeden sypač.

13.11.2016 2
SDÍLEJ:

Příprava na zimu ve společnosti Ostravské komunikace.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Dalších pět jich je pak připravených v záloze pro případ poruch, k dispozici jsou i dva nákladní vozy s pluhy nebo tři traktory.

„A kdyby hodně nasněžilo, se soukromníky a hasiči jsme domluveni na dalších šesti nákladních autech, dvanácti traktorech s pluhy a šesti hasičských vozech," řekl vedoucí zimní údržby OK Pavel Król s tím, že naskladněno je šest tisíc tun soli, pět set tun inertního materiálu pro zdrsnění vozovky a speciální solanka s účinností až do -23 stupňů Celsia. S ohledem na mírné zimy z posledních dvou let stačilo letos silničářům doplnit přibližně jen polovinu zásob.

„Loni nám zbyly dva tisíce tun soli, předloni dokonce tři tisíce tun, to byla nejmírnější zima za poslední dobu. V takovém případě vyjíždíme se sypači méně a naopak i v zimě průběžně opravujeme výtluky a děláme běžné udržovací práce," informuje mluvčí OK Jiří Maléř.

CELÁ OSTRAVA ZA 90 MINUT

A jak je to při tuhé zimě? Když meteorologové dopředu hlásí ledovku nebo výraznější sněžení, vyrážejí silničáři do terénu už preventivně, aby byli připraveni okamžitě zasáhnout. V opačném případě vyjedou vozy hned po zjištění špatné sjízdnosti vozovky a na místě jsou nejpozději do třiceti minut.

„Na všechny typy vozovek vyjíždíme najednou, nerozlišujeme je podle důležitosti," ubezpečuje předseda představenstva OK Daniel Lyčka, že co nejrychlejší a bezproblémový průjezd bude zajištěn i na vedlejších silnicích.

„Zatímco dříve údržba jednoho úseku zabrala dvě až dvě a půl hodiny, dnes jsme schopni to zvládnout za hodinu a půl," poukazuje Jiří Maléř na výhodnost před lety zavedené rajonové údržby.

POZOR U GLOBUSU

Na dotaz Deníku dodává, že krizová místa, kterých by se silničáři obávali, v Ostravě nejsou. „Je to vesměs jedno, protože když nasněží, je to všude stejné."

Přesto si letos někde dají zvýšený pozor. „Trochu se obáváme úzké objížďky u Globusu v Porubě, kde se to může na sněhu či námraze hodně rychle zašpuntovat," míní Maléř a dodává, že v uplynulých dnech už bylo použito 62 tun soli a 21 tisíc litrů solanky.

A co krajští silničáři? Správa silnic Moravskoslezského kraje v zimě udržuje celkem 3188 kilometrů silnic, na které může vyslat přes sto sypačů nebo traktory s pluhy. Řidiči vozů jsou od začátku listopadu v pohotovosti na dispečinku a na skladech mají mimo jiné 31 tisíc tun posypové soli a 55 tisíc tun inertního posypu. Během loňské mírné zimy přitom bezmála polovina soli a téměř dvě třetiny posypu zbyly. Náklady na loňskou zimní údržbu tak vyšly „jen" na 132 milionů korun. Bez údržby pak zůstává 169 kilometrů krajských silnic. 

Autor: Petr Jiříček

13.11.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Za brutální vraždu muž stráví ve vězení sedmnáct a půl roku

Rekonstrukce Frýdlantských mostů v Ostravě, říjen 2017
19

Pod Frýdlantskými mosty je konečně čisto! Na jak dlouho?

Surový útok trval třicet minut. Oběť se zmohla jen na vykrývání úderů do hlavy

Mlácení lidí, ničení aut, rozbíjení skleněných výplní oken a další výtržnosti. O tom všem se v pondělí hovořilo u Krajského soudu v Ostravě, který se začal zabývat případem pěti mladíků (20 až 26 let) z Krnovska.

Komentář šéfredaktora Deníku: Kdo zastaví ANO?

S jídlem roste chuť! Loni ovládli hejtmanství, letos dolní komoru Parlamentu ČR a v příštím roce může bez větších problémů hnutí ANO zaútočit i na třetí triumf v komunálních volbách. A to i v Moravskoslezském kraji, který býval dlouhou dobu baštou ČSSD.

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Klimkovice bojují s kamiony

Zákaz vjezdu náklaďákům, nové protihlukové bariéry a zeleň, odbočovací pruh, přechod pro chodce; to chtějí v lázeňském městě, kde se lidé cítí být obtěžováni a ohrožováni provozem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT