Lidé z Proskovic, Staré a Nové Bělé, Hrabové, ale také částečně ze Zábřehu či Hrabůvky, kteří jezdí městskou hromadnou dopravou, by si měli pořádně prostudovat nový jízdní řád.

Právě jižní části města se totiž dotknou největší změny, které začnou platit od příštího týdne. Z dvou set padesáti tisíc lidí, kteří denně využívají městskou hromadnou dopravu v Ostravě, proudí touto částí města asi pětina z nich.

„Smyslem této změny nebylo šetřit a krátit spoje, ale optimalizovat je tak, aby jezdily v pravidelnějších intervalech,“ uvedl náměstek ostravského primátora pro dopravu Aleš Boháč.

V některých případech totiž lidé museli čekat na autobus i šedesát minut. Nyní budou intervaly ve většině případů mimo špičku v maximálním rozestupu čtyřicet minut. Ve špičce budou jezdit spoje z těchto okrajových částí Ostravy každých dvacet minut.

Nový jízdní řád, který začne platit 12. prosince, bude podle starostů dotčených městských obvodů lepší než ten dosavadní. Městskou kasu to přitom nebude stát ani korunu navíc. „Doba čekání na zastávkách se výrazně zkrátí. Jsme rádi, že byly naše připomínky vyslyšeny. Obyvatelům ubudou starosti,“ konstatoval například starosta Staré Bělé Michal Hořínek.

Změny se týkají více než desítky autobusových linek, a to 24, 26, 27, 35, 41, 48, 50, 56, 59, 77 a 96. Změní se jejich trasování, číslování, některé budou zásadně posíleny, a to hlavně mimo špičku, jiné, které nebyly vytíženy, se zruší. Více budou využívány přípoje na tramvaj, zejména na linku číslo 1. „Zásadním cílem změn je zvýšení počtu spojů v mimošpičkovém období, což by mohlo přilákat cestující do městské hromadné dopravy,“ konstatoval Jan Dvořák ze společnosti Kodis.

I další změny, které vejdou v platnost od 11. prosince s novým jízdním řádem, se týkají pouze autobusových linek. Například na lince číslo 73 přibude v podvečer nový spoj, který bude odvážet zaměstnance průmyslové zóny Hrabová po dvanáctihodinové směně. Dopravní podnik Ostrava také rozšíří množství garantovaných nízkopodlažních spojů. Například tramvajová linka číslo 2 bude mít všechny spoje nízkopodlažní. Další rozšíření nízkopodlažních spojů se plánuje příští rok.

„V příštím roce nakoupíme dvacet šest nízkopodlažních autobusů, sedm nízkopodlažních tramvají a tři trolejbusy,“ vyčíslil ředitel DPO Roman Kadlučka. Celkové náklady na tato vozidla přesáhnou 320 milionů korun, z čehož více než třetinu pokryje dotace z evropských fondů.

Současně přibudou i dvě nízkopodlažní tramvajové zastávky. Přestaví se zastávka u krajského úřadu a přístupná pro vozíčkáře bude nová zastávka v ulici 28. října u Nové Karoliny. Nyní je v Ostravě jedenapadesát nízkopodlažních zastávek z celkových asi 650.

Přečtěte si také:Zchátralý podchod u Venuše se začne opravovat

Novobělští: Chceme nižší daň za bydlení!

Dostat se z Poruby do centra města? Bude to o nervy!