Osobní vlaky tak budou zajišťovat spojení na trati Mosty u Jablunkova Bohumín Studénka Mošnov letiště.

„Denně zajistí na této trati spojení devět párů osobních vlaků, které budou jezdit zpravidla ve dvouhodinovém intervalu. Na této trati budou nasazeny elektrické jednotky CityElefant. Předpokládáme, že pasažéry budou nejen lidé, kteří se budou chtít dostat na letiště, případně z něj odjet, ale i pracovníci průmyslových zón," upřesnil Miroslav Klich, ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Ostravě. Novinkou bude i zprovoznění nové zastávky Frenštát pod Radhoštěm město, která se nachází zhruba půldruhého kilometru od současné železniční stanice.

České dráhy také začnou s platností nového jízdního řádu jezdit i na trati Ostrava hlavní nádraží Krakov. „S touto iniciativou přišla polská strana. Víme, že do Krakova jezdí lidé individuálně, jezdí tam autobusy, tak jim chceme nabídnout další možnost. Cena zpáteční jízdenky by se měla pohybovat na úrovni 16 eur," dodal Miroslav Klich.

Denně přes sedm set vlaků

České dráhy vypraví podle nového jízdního řádu v rámci kraje denně 28 spěšných a 708 osobních vlaků.

Integrovaný dopravní systém ODIS platí na celém území Moravskoslezského kraje ve všech osobních a spěšných vlacích a ve vybraných rychlících.

Novinkou, která přichází s novým jízdním řádem, je i to, že ve všech rychlících z Bohumína do Brna a zpět bude v úseku Bohumín Suchdol nad Odrou platit integrovaný dopravní systém ODIS. Všechny rychlíky R 820 až 849 budou nově zastavovat ve Studénce i Suchdole nad Odrou.

Miliardové investice

Miroslav Klich také doplnil, že v příštím roce budou ČD pokračovat v pracích na 3. koridoru. „Přestavovat se bude stanice Český Těšín a další úsek, tentokrát mezi Českým Těšínem a Dětmarovicemi (2,8 miliardy korun). Revitalizace čeká úsek z Opavy do Krnova, stejné platí i pro spojení mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Valašským Meziříčím. V těchto dvou úsecích bude železniční doprava nahrazena autobusy," dodal Miroslav Klich. Zároveň upozornil, že pro ČD bude dost náročné sehnat dostatek autobusů a dopravců.

Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Havlík doplnil, že v příštím roce může u Skrochovic na Opavsku, případně v okolí Českého Těšína, kde je silniční doprava už tak přetížená, docházet k problémovým situacím. „Letos jsme opravovali silnice 2. a 3. třídy v našem kraji za zhruba 850 milionů korun. V příštím roce by částka měla dosáhnout výše 1,1 miliardy. Do konce října 2015 chceme využít možnosti a vyčerpat evropské dotace na tyto účely. Chceme proto vyzvat cestující k trpělivosti. To v případech, kdy budou mít autobusy zpoždění, nebo budou přeplněné či se objeví další problémy. Určitě ale platí, že to, co příští rok do oprav silnic investujeme, se nám v budoucnosti vrátí," dodal Daniel Havlík.

Zdraží málo

Změna jízdního řádu ČD tentokrát neznamená citelný zásah do peněženek pasažérů. „Národní dopravce zohlednil v cenách pouze jednoprocentní inflaci. To znamená, že výše zdražení bude například na 60kilometrovém úseku činit zhruba jednu korunu," dodala mluvčí ČD Kateřina Šubová.