Cestující si od nového školního roku budou muset nastudovat, kterým spojem se dostanou do práce a do školy. Ostravu čekají velké změny v trolejbusové dopravě.

„Optimalizace městské hromadné dopravy je reakcí na zhoršené možnosti financování Dopravního podniku Ostrava z rozpočtu města v důsledku změny rozpočtového určení daní schváleného Parlamentem České republiky," uvedl vedoucí odboru dopravy Magistrátu města Ostravy, Břetislav Glumbík. Proto byl sestaven tým, který měl navrhnout řešení nastálé dopravní situace.

Přečíslování trolejbusů.


„Změny jízdních řádů jsme vypracovali díky skupině pracovníků, která byla složena ze zástupců odboru dopravy Magistrátu města Ostravy, pracovníků Dopravního podniku Ostrava a za pomoci společnosti Koordinátor Odis" uvedl jednatel společnosti Odis Jan Dvořák. Pracovní skupina nakonec zvolila kompromisní variantu, při které budou zachovány stávající intervaly, ale navýší se přestupovost.

„Celkově se počet linek nezmění. Přímá spojení byla pokud možno ponechána tam, kde jsme předpokládali silný negativní ohlas cestujících při jejím případném zrušení," uvedl Dvořák. Nově se v případě linek sto osm a sto devět využije i metody linkových svazků. Linky trolejbusů, které mají dlouhý společný úsek a vytvářený interval, se budou navzájem doplňovat. Jedna z nich bude základní a druhá ji posílí. Cestující tedy nepřijdou o svá denní spojení, ale budou muset využít jiné souběžné linky nebo cestovat s přestupem.

„Zároveň je do systému zapojena nová dočasná trolejbusová trať číslo sto sedm, z Českobratrské ulice po zrekonstruované ulici Porážkové kolem železniční zastávky Ostrava-Stodolní na Novou Karolinu, která bude obsluhovaná do konce srpna," uvedl Dvořák.

Menší změny čekají i noční trolejbusové linky. „Jejich provoz bude zcela samostatný jako ve většině českých měst. Nově linky přečíslujeme na sto jedenáct, sto dvanáct a sto třináct, a to proto, aby se podobaly linkám denním. Jejich trasy a časy, ve kterých jezdí, však zůstanou stejné," řekl Dvořák.

Po řadě dopravních průzkumů posílí i tramvajová a autobusová doprava. „Na tramvajové lince číslo šest budou nasazeny článkové vozy na podnět obyvatel z Ostravy-Jihu. Přibude nízkopodlažní autobus na trase linky sedmadvacet pro seniory a handicapované. Radvanice a Bartovice se zase dočkají nového obratiště u místní léčebny dlouhodobě nemocných," sdělil Jiří Kurtas, vedoucí odboru technologie dopravy.

Prodej knižních jízdních řádů Dopravní podnik Ostrava zahájí kolem šestadvacátého srpna. „Navíc budou všichni cestující průběžně informování prostřednictvím hlášení a letáky ve všech vozech, informačními skládačkami s mapami tras a na internetu," uzavřel tiskový mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

Denní provoz trolejbusů od 1. září.

Noční provoz trolejbusů od 1. září.

TEREZA PINTÉROVÁ