Na prodlouženou Porážkovou vjela první auta. Motoristé po ní nyní projedou až do Přívozu. Ulice se napojí na Novou Karolinu a dopravu částečně svede zadem kolem ulice Stodolní, bývalých městských jatek a hobbyprodejny Bauhaus směrem na Přívoz.

JAK TO DNES V CENTRU VYPADALO?
Dočtete se už v pátečním tištěném vydání Moravskoslezského deníku, v reportáži Jakuba Malchárka.

Auta, která dosud projížděla po Nádražní ulici, se tak mohou vyhnout samotnému centru města. Součástí stavby je i podchod, který vede z vlakové zastávky na Stodolní ulici a který byl otevřen zhruba před dvěma týdny.

Bude i trolejbus

„Celá, za socialismu zanedbaná, čtvrť postupně ožívá. Opravují se domy, nyní tudy povede nová silnice a bude jezdit trolejbus," říká ostravský primátor Petr Kajnar.

Trolejbusová linka číslo 105 nově vyjede 1. září po 4. hodině ráno a spojí Karolinu s Koblovem. Jezdit bude celý den ve dvacetiminutových intervalech se zastávkami Karolina U lávky, Stodolní, Konzervatoř, Most Miloše Sýkory, Náměstí Jurije Gagarina, Kamenec, Mexiko, Koblov.

Ubylo parkování

Jak už deník informoval, v souvislosti s rozšířením Porážkové zmizely i desítky parkovacích míst v okolí ulice a podél trati.

Město však do budoucna počítá s vybudováním velkokapacitních parkovišť. Například poblíž Stodolní by měl vzniknout parkovací objekt a další parkoviště jsou naplánována u Mostu Pionýrů a pod mostní estakádou Českobratrská.

Iva Mušálková